Een stukje paradijs op aarde

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 26 feb 2010 16:45

Een mens geraakt dat makkelijk gewoon... ;)

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor amourath op 26 feb 2010 16:55

videomaster schreef:Een mens geraakt dat makkelijk gewoon... ;)

:thai:


Dat zal wel, luxe wenst snel :lol:

't Idee lijkt me gewoon super, dat je om 11u wat honger krijgt en op een uurtje effe rap je eigen middagmaal vangt in jouw eigen vijver... en 't zijn serieuze exemplaren ook!
'k Vroeg me wel af welke soort die kleine witte vis links in de emmer is, hij ligt ondersteboven maar 't lijkt sterk op de sluierstaartgoudvissen die je langs hier veel ziet :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 27 feb 2010 01:36

amourath schreef:'k Vroeg me wel af welke soort die kleine witte vis links in de emmer is, hij ligt ondersteboven maar 't lijkt sterk op de sluierstaartgoudvissen die je langs hier veel ziet


Moeilijk te zien zo.... neem hier een kijkje op mijn forum waar alle meest courante soorten bijeen staan. Klikken maar!
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor amourath op 27 feb 2010 01:43

videomaster schreef:
amourath schreef:'k Vroeg me wel af welke soort die kleine witte vis links in de emmer is, hij ligt ondersteboven maar 't lijkt sterk op de sluierstaartgoudvissen die je langs hier veel ziet


Moeilijk te zien zo.... neem hier een kijkje op mijn forum waar alle meest courante soorten bijeen staan. Klikken maar!


Hmm, hij staat er op 't eerste zicht toch niet tussen: ik zie er 2 met sluierstaarten en da's de guppy en de kempvis terwijl die vis iets karper-achtig heeft. Misschien is het gewoon gezichtsbedrog hoor :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 21 maart 2010 04:38

Iedereen hier op het forum is zo te lezen druk in de weer om zijn/haar tuin terug in orde te brengen, wij laten ons niet kennen en brengen hierbij een duit in het zakje.

Doel, in de achtertuin van onze stadstuin een gedeelte van de grasmatten te verwijderen. 2 redenen, ten eerste om een oppervlakte te creëren waar onze jonge palm zaailingen een plaatsje krijgen, tweede reden doordat de ondertussen uit de kluiten gewassen vaste palmen zodanig veel vocht opslorpen dat het gras er danig moest onder lijden. We hadden reeds enkele plaatsen in de tuin voorzien van een sierkiezel, de achtertuin is nu aan de beurt om dezelfde opknapbeurt te ondergaan..... een danig zwaar werk, gras afsteken, onkruidfolie aanbrengen, stapstenen verleggen en tonnen kiezel te verslepen bij een dagtemperatuur van 38°. Wederom stond ik versteld van de kracht en het uithoudingsvermogen van mijn "isaanse"..... foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De jonge palmen die groot genoeg zijn om over te brengen naar ons stukje paradijs op aarde vinden hier een nieuwe verzamelplaats.

Afbeelding

Waar de volgende lading die morgen overgebracht wordt reeds geladen is.

Afbeelding

Afbeelding

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor lapalmeraie op 21 maart 2010 11:52

videomaster schreef:..... een danig zwaar werk, gras afsteken, onkruidfolie aanbrengen, stapstenen verleggen en tonnen kiezel te verslepen bij een dagtemperatuur van 38°. Wederom stond ik versteld van de kracht en het uithoudingsvermogen van mijn "isaanse".....


En dus verstandig LATEN doen :lol:

Nee, serieus, héél mooi geworden!

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14396
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 25 maart 2010 22:40

lapalmeraie schreef:En dus verstandig LATEN doen :lol:


Ik heb mijn steentje bijgedragen door de stenen te dragen.....

We zijn echter verder gegaan. Een strook gras naast onze oprit had het eveneens zwaar te verduren door een uit de kluiten gewassen Bismarckia en 2 Cocos nucifera 'Malayan Dwarf" die eveneens zéér dorstig zijn. Tijd om daar ook enige verbetering in te brengen. Tijdens het wegsteken van het gras merkte ik op dat er bijna geen grond meer onder zat maar enkel stof.

Situatie voorheen:

Afbeelding

Afbeelding

De werkzaamheden:

Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik letterlijk mijn steentje bijgedragen.... resultaat: een danig verschot in mijne rug :( 450 zakken kiezel verslepen is echt niet meer voor mij weggelegd.

Afbeelding

Het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor amourath op 25 maart 2010 22:57

Het is prachtig! Die meubels ook... love it! :shock:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor p e t e r op 25 maart 2010 22:58

Videomaster,

Ik vind dat paadje met die kiezelstenen wel heeel mooi. Misschien nog een ideetje voor rond mijn vijvertje. Heb je deze vastgelegd met iets?

Ik dacht aan bv worteldoek met witzand te gebruiken?

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 25 maart 2010 23:10

amourath schreef:Het is prachtig! Die meubels ook... love it! :shock:


Die meubels worden hier veelal gemaakt door gedetineerden...... er zijn echt prachtstukken bij.... enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook gebruikt men veel tuinmeubels uit beton gemaakt.

Een wel zeer stofferige zaak trok onze aandacht. Hier maakt men de uit cement vervaardigde en alom bekende tafels en banken die je overal tegenkomt in Thailand. Normaal leveren ze aan tuincentra, waar de verkoopsprijs om en bij de 6000 bath (+/- 120 euro) is. Met de glimlacht konden we echter een met marmer ingelegde grote tafel en bijpassende banken huiswaarts nemen aan 1800 bath.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

p e t e r schreef:Videomaster,

Ik vind dat paadje met die kiezelstenen wel heeel mooi. Misschien nog een ideetje voor rond mijn vijvertje. Heb je deze vastgelegd met iets?

Ik dacht aan bv worteldoek met witzand te gebruiken?

Peter


Er is inderdaad worteldoek gebruikt, de stapstenen liggen daar echter los op. De grond is hier betonhard.... die zakken heus niet.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten