De vleeseters verzameling

In deze rubriek kun je terecht met alle vragen en berichten over vijvers, waterplanten en aquaria.

De vleeseters verzameling

Berichtdoor Sharon-vds op 13 mei 2015 20:41

Vorig jaar kreeg ik van een Poolse collega 2 vleesetende planten cadeau, hiermee is een nieuwe plantenverslaving begonnen :D

Opgestuurd van uit Polen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van deze planten had ik toen nog geen kennis, wel als kind gehad maar die gingen altijd snel dood. Ik wist toen nog niet dat ze geen kraanwater mogen hebben...

Na inlezen en de aanschaf van het boek "the savage garden" ging voor mij een nieuwe wereld open.

Dus al snel volgden nog meer planten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook zelf Sarracenia leucophylla gezaaid, en wat planten gescheurd en gestekt.

We zijn ook bezig met de aanleg van een moeras naast de schildpadvijver, dan kan die lelijke cementkuip eindelijk weg :lol:
Avatar gebruiker
Sharon-vds
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 16 jan 2015 15:48
Woonplaats: Stavenisse
18 bedankjes

Re: De vleeseters verzameling

Berichtdoor Itrme op 13 mei 2015 21:20

Leuk :thumb_up:

Het als kind vleesetende plantjes gehad hebben is heel herkenbaar, hier zijn er ook wel een paar gesneuveld door kraanwater :lol:

Tegenwoordig heb ik Drosera capensis staan, ook probeer ik nu 2 soorten saracenia te zaaien.
Uiteraard in de toekomst ook van plan wat meer plantjes er bij te halen en een moerasje aan te leggen :lol:

Vraagje, heb je alles buiten staan, en zo niet hoe doe je dat met plantjes die een winterstop nodig hebben? Of die niet hard genoeg zijn buiten te blijven?
Avatar gebruiker
Itrme
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28 sep 2011 17:32
70 bedankjes

Re: De vleeseters verzameling

Berichtdoor s.janssen op 13 mei 2015 22:36

Zo, helemaal opgestuurd uit Polen nog wel :)

Altijd leuk om weer wat vleeseters voorbij te zien komen!!

Mijn moerasbak is ook weer druk bezig met groeien en bloeien! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: De vleeseters verzameling

Berichtdoor Sharon-vds op 14 mei 2015 09:15

Op de twee laatste foto,s na staat alles in een grote moerasbak, dus alles blijft buiten in de winter. De laatste 2 die staan in de schuur net boven het vriespunt. De laatste 2 winters waren natuurlijk maar zacht, dus als het echt voldoende is dat is nog afwachten.

Sarracenia zaaien is erg makkelijk, kiemt al na een week of 2, je moet wel goed vers zaad hebben. Alleen groeien ze daarna erg langzaam :(
Avatar gebruiker
Sharon-vds
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 16 jan 2015 15:48
Woonplaats: Stavenisse
18 bedankjes

Re: De vleeseters verzameling

Berichtdoor goldfinger op 14 mei 2015 09:53

Mooie plantjes, mss een leuke aanvulling tussen palmen en bananen! :thumb_up:
goldfinger
 
Berichten: 237
Geregistreerd: 05 sep 2014 11:27
Woonplaats: Erpe-Mere
17 bedankjes


Keer terug naar Vijvers, waterplanten en aquaria

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten