Leuke actie

In deze rubriek kun je terecht met alle vragen en berichten over vijvers, waterplanten en aquaria.

Leuke actie

Berichtdoor tester op 07 sep 2016 18:35

Beste forum vrienden,

Ik heb net iets leuks besteld heeft ieman hier ervaring mee of misschien heb je ook interesse.
http://www.groupdeal.nl/dagaanbieding/i ... 6610378753

Met vriendelijke groeten,
Tester
tester
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 27 nov 2014 20:30
0 bedankjes

Re: Leuke actie

Berichtdoor M.altispinosus op 07 sep 2016 19:22

Hmm als aqauriaan heb ik mijn persoonlijke bedenkingen bij dit soort bakkies.

Met een (bruto) inhoud van slechts 7 liter is het niet geschikt om vissen in te houden.

Ik vind dit soort kleine bakkie slechts geschikt voor garnalen of als je er dan toch een vis in wil dan is er ruimte voor bv 1 Chinese danio, maar geen groepsdier zet je ook niet alleen.
Een mannelijk kempvis (Betta splendens) zou nog kunnen als je gaat verwarmen.

Een goudvis in dit bakkie is in mijn ogen pure dierenmishandeling, zet er dan een mooie bos tulpen in.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Leuke actie

Berichtdoor tester op 07 sep 2016 21:38

M.altispinosus schreef:Hmm als aqauriaan heb ik mijn persoonlijke bedenkingen bij dit soort bakkies.

Met een (bruto) inhoud van slechts 7 liter is het niet geschikt om vissen in te houden.

Ik vind dit soort kleine bakkie slechts geschikt voor garnalen of als je er dan toch een vis in wil dan is er ruimte voor bv 1 Chinese danio, maar geen groepsdier zet je ook niet alleen.
Een mannelijk kempvis (Betta splendens) zou nog kunnen als je gaat verwarmen.

Een goudvis in dit bakkie is in mijn ogen pure dierenmishandeling, zet er dan een mooie bos tulpen in.



Ik heb nog eitjes liggen van triops ik dacht om die er misschien in te doen zou dat lukken ?

Groeten
tester
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 27 nov 2014 20:30
0 bedankjes

Re: Leuke actie

Berichtdoor M.altispinosus op 08 sep 2016 08:39

Hoi Tester,

Ik heb geen persoonlijke ervaring met tripos houden. Een korte speurtocht naar het houden van de dieren leert mij dat een constante temp belangrijk is. Mag wel iets schommelen maar niet teveel. Bij een graag of 22-23 zouden ze het goed doen.

Nadeel van een klein water volume, is dat het moeilijkere is om de temp constant te houden.
Met een gloeilamp is het water te verwarmen maar houd dan rekening dat het water moet stromen anders wordt alleen de bovenlaag warm en zal het onderin koud blijven.

Denk ook aan de veiligheid, water en elektra gaan over het algemeen niet goed samen.

Wil je het water gaan verwarmen met een verwarmings element neem er dan een met een lage wattage. Hierdoor zal het water geleidelijker verwarmt worden en is de water temperatuur stabieler.

Het is niet dat ik je het houden van vissen/aquaria wilt afraden, maar ik ben van mening dat het welzijn van de vissen voorop dient te staan. Een klein bakkie zoals deze en alle andere goudvissenkommen/ accubakken/ vazen, zijn in mijn ogen niet geschikt voor het houden van (goud)vissen.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Leuke actie

Berichtdoor tester op 09 sep 2016 07:19

M.altispinosus schreef:Hmm als aqauriaan heb ik mijn persoonlijke bedenkingen bij dit soort bakkies.

Met een (bruto) inhoud van slechts 7 liter is het niet geschikt om vissen in te houden.

Ik vind dit soort kleine bakkie slechts geschikt voor garnalen of als je er dan toch een vis in wil dan is er ruimte voor bv 1 Chinese danio, maar geen groepsdier zet je ook niet alleen.
Een mannelijk kempvis (Betta splendens) zou nog kunnen als je gaat verwarmen.

Een goudvis in dit bakkie is in mijn ogen pure dierenmishandeling, zet er dan een mooie bos tulpen in.


Beste,

Garnalen zijn vaak ook wel mooi en leuk maar ik ken er niet veel van. Is het moeilijk om garnalen te houden? En er staat bij de informatie dat er een filter in dat bakje zit kunnen garnalen daar tegen ? Worden die daar niet in gezogen?

Met vriendelijke groeten

Tester
tester
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 27 nov 2014 20:30
0 bedankjes

Re: Leuke actie

Berichtdoor M.altispinosus op 15 sep 2016 20:30

Er is genoeg info over garnalen te vinden op be een aquaforum, maar ip zijn garnalen niet moeilijk of veeleisend. voor dat filter neem je een panty als de gaten te groot zijn.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes


Keer terug naar Vijvers, waterplanten en aquaria

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron