M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 19 apr 2017 11:03

Eduard schreef:Vind het erg riskant i.v.m. de nachttemperatuur dat je alles zo hebt uitgestalt! afgelopen nacht was het op sommige plaatsen in het Oosten van het land tot -8ºC aan de grond :? ik heb gisteren uit voorzorg 24 potplanten weer de stalling in gesleept :fluiten:

De achterwand ziet super uit :thumb_up:

Eduard.


Bedankt, had nog een schuldgevoel van het kappen van de sering en berk dat ik ze beide maar moeilijk weg kon gooien ;)

M.altispinosus schreef: De zaden en knollen die ik had voorgetrokken stonden tot eergisteren buiten af te harden. Met de voorspellingen van de komende nachten neem ik geen risico en staat alles weer (vorstvrij) in de huiskamer ;)


Geen vrees, huiskamer staat ram vol met potten, schalen en curvers, heb mijn les wel geleerd na de hagel van vorig jaar, extra voorzichtig ;)
De potten stonden voor de foto op zijn plek en daarna weer naar binnen.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 21 apr 2017 14:10

lapalmeraie schreef::lol: leuk man.

Wat betreft de temperatuur; ijsheiligen geloof ik niet meer zo in, dat was van voor de klimaatsopwarming i.m.o. Wel wacht ik altijd tot half april. We hebben nu al jaren een (te) prachtige maart met bijna zomerse dagen en dan een sterke terugval in april met niet zelden half april enkele dagen lichte nachtvorst. Voor de meeste planten is dat zeker geen probleem en bovendien warmt het nu itt de winter overdag wel relatief goed en snel op, maar voor de planten die je vorstvrij hebt overwinterd is het natuurlijk geek humor.
Later deze week kunnen we voorzichtig al een 2-weken voorspelling maken waarbij de nachttemperatuur vrij waarschijnlijk alleen maar zal stijgen. Die gaat dan niet meer onder nul dit seizoen en voor mij is dat dan het teken dat alles (eindelijk) naar buiten kan. Eerst een week of twee/drie in de schaduw en vervolgens geleidelijk naar de definitieve plek. Zeker deze stap wil ik niet overhaasten, ik heb de gewenningsperiode van een Dypsis pembana zo eens een stuk verkort onder het mom "joh, gaat wel" en die verbrandde lelijk en heb nu 3 jaar later pas weer voorzichtig een toonbaar exemplaar...


Lol maar jij woont niet waar wij wonen.
Hier is het altijd extreem ofwel kouder dan de rest van het land of veel warmer in de zomer.
Praat nu wel over België
Mijn terras is nu ook bijna af Ronald maar dan wel met riet ipv bamboe
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 21 apr 2017 17:38

Dat idee heb ik ook Eddy, Hier altijd iets warmer of kouder dan voorspeld. Zeker de knmi zit er vaak naast. Het weer van de VRT komt dan beter in de buurt met de werkelijkheid.

Bij de 3 T. fortunei die buiten in de volle grond stonden de speren eruit kunnen halen, speerrot, tomentosa zijn nieuwe bladeren hangen slap, persicaria bladeren hangen slap, een blad van tetrapanax hangt slap en de vlinderstruik hangt er ook deels bevroren bij.
Gelukkig stonden alle canna's, colocasia's, musa en maurelli binnen.

Geen zon vandaag maar wel droog en iets warmer als afgelopen dagen, een prima dag om te schilderen.

Afbeelding

Afbeelding

Deel "bever" is nu klaar. Komende week weer verder met "mandarijn en honing". Wie verzint die namen toch bij Histor :lol: Het is nu toch niet warm genoeg om alles aan te planten, ik wacht nog wel een weekje.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 22 apr 2017 17:57

Pas op, kleur-explosie :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben zelf wel tevreden over het resultaat. (a) Al moet ik toegeven dat ik zelfs als Hollander wel een keer moest slikken nadat het oranje er tegenaan zat.
Mijn handen jeuken om alle planten in de volle grond te zetten, echter zit er niks anders op dan nog een weekje potten voor de nacht naar binnen halen en geduld te hebben.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 22 apr 2017 18:38

Nu de combi met je planten om het hele effect te zien
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Jozef op 22 apr 2017 20:38

Nog reacties uit de buurt gehad?
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 24 apr 2017 20:22

guardian1967 schreef:Nu de combi met je planten om het hele effect te zien

Als april niet had gedaan wat "ie wie" maar wat ik wil, dan stonden de planten al in de grond ;)

Het oogt nu nog wat te fel, de gedachte is dat de C. altensteini's dadelijk in een rap tempo doorschieten samen met de lissen die bij de vijver staan. Deze zullen dan een groot gedeelte van het oranje afschermen.
Van de Canna knollen hebben de alensteini's het goed gedaan na hun winterslaap op zolder. Hiervan is 85% weer tot leven gekomen met als resultaat 20+ stuks in de huiskamer.

Jozef schreef:Nog reacties uit de buurt gehad?

De buurman is diezelfde avond nog langs geweest om te vragen hoe laat het voetbal begint :roll:

De achterburen ben ik in het gangpad nog niet tegen gekomen ;)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Eduard op 24 apr 2017 20:53

Een eerlijk antwoord van een vormgever :fluiten: persoonlijk vind ik dat het veel aandacht trekt of er straks planten staan of niet, je mag je afvragen waar het om gaat! Bij de grijze of andere zachte tint komen de planten tot hun recht nu blijven de felle kleuren de aandacht trekken :roll:
Als je het zelf mooi vind geniet er dan van ;) vind het een groot contrast met de andere zijde en achterwand.

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 25 apr 2017 08:16

Eduard schreef:Een eerlijk antwoord van een vormgever :fluiten: persoonlijk vind ik dat het veel aandacht trekt of er straks planten staan of niet, je mag je afvragen waar het om gaat! Bij de grijze of andere zachte tint komen de planten tot hun recht nu blijven de felle kleuren de aandacht trekken :roll:
Als je het zelf mooi vind geniet er dan van ;) vind het een groot contrast met de andere zijde en achterwand.

Eduard.


Persoonlijke smaak inderdaad Eduard.
Ik had het ook bij 1 kleur gehouden maar onze palmvriend moet het zelf mooi vinden dat is het belangrijkste. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het 1 kleur ging worden lol
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Gouden HandPalm op 25 apr 2017 08:34

Alles beter dan dat beton(kleurtje), zullen we maar zeggen.

Ik zou er wel wat Aloha-borden tegen aan bevestigen en van die beschilderde surfboards etc. Dan geven deze kleuren wel een tropical look. Maar er moet wat van die versiering tegenaan.

Op dit forum en op FB heb ik wel van die kunstzinnige borden meg 'Bar here >>>' en 'Kontiki' etc. voorbij zien komen. Misschien zou je bij de makers ervan even kunnen informeren.

Dan hebben deze kleuren wel iets. Anders ben ik het wel eens met Eduard.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: palmgek en 34 gasten