Tussenstand: Musa Acuminata Dwarf 'Cavendish'

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Derksuh op 13 jan 2018 09:25

Haha gaaf zeg Bonne! Heb met plezier de video en het artikel gelezen..! Nu kan ik eindelijk uitleggen waarom het zo mooi is om met banaantjes te werken in NL. :D :thumb_up:
Derksuh
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 30 mei 2016 15:02
10 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Alex Alex op 13 jan 2018 11:02

Wat grappig dat het dan ook nog een Palmvriend is. Maar juist dan zou je moeten weten dat je niet de enige bent. Ik weet niet of je ook op facebook bij Palmvrienden zit, maar daar is er sowieso nog een die een tropicana in bloei heeft in zijn woonkamer.

Dat ter zijde. Wel tof, ik heb ook je stukje gezien op facebook. Ik werd getagd door een vriend die weet dat ik het niet kan aanzien als mensen een kruid een boom noemen. (tijdje geleden nog Center Parcs Heijderbos gecorrigeerd over een Musa die ze ''boom'' noemden op het informatiebord) Maar het is een goed stuk. Zelf probeer ik het ook. Maar mijn tropicana heeft nu alweer bruine en gele bladeren, die heeft er geen zin meer in gok ik. De pups zijn vergaan, en de moederstam vergaat ook langzaam :( Net of de Musa's hier gewoon helemaal niet leuk vinden.
En eigen kweek is altijd veel lekkerder dan de winkel :D Geniet er van zou ik zeggen. Ik zou er ook wel eens een willen proberen.

Veel plezier ervan.
Alex Alex
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 02 apr 2013 10:10
4 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor hanscazan op 13 jan 2018 12:28

Bonne schreef:Nou Hans Ben benieuwd!!! Ouwe Pitbull!
Of dit landelijk nieuws waard is???
Dat het iets luchtigs en positiefs is, ben ik wel met je eens!
Wereld vol ellende altijd.. neem een banaan!!


8-) had dus toch een goed media contactje, al overtreft dit toch wat ik er van verwachtte.
Ik zeg, bedankt Marianne Lucieer voor het uitzetten van dit verhaal onder de freelancers
:thumb_up:

Bonne, al was de eerste opname toch wel de meest hilarische met spuit en damper, kan er geen genoeg van krijgen. En dan het laatste fimpje met het AD als bijna professioneel presentator :applaus:

zo stond de teller van dit draadje tot Editie NL langs kwam op 29110 nu 31455, 2345 x gezien dus
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Bonne op 13 jan 2018 12:34

Alex Alex, Ben nu ook op de hoogte van die tropicana.. zag dat er 3 bananenn aan hingen?
Ik ben ook niet de enige die bananen aan de boom heeft. Heb ook zeker rondgevraagd op fb palmvrienden en forum.
Maar niemand heeft zich gemeld dat hij/zij thuisgekweekte bananen ook eetbaar heeft gekregen en dat ze zelfs lekkerder zijn dan de winkel banaan..
Dat maakte het dus blijkbaar speciaal!
En dat heb ik gemerkt!

Vind het leuk dat het andere nu meer inspireerd!!
Ga ervoor :thumb_up:
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Carlo op 13 jan 2018 12:35

Alex Alex schreef:Wat grappig dat het dan ook nog een Palmvriend is. Maar juist dan zou je moeten weten dat je niet de enige bent. Ik weet niet of je ook op facebook bij Palmvrienden zit, maar daar is er sowieso nog een die een tropicana in bloei heeft in zijn woonkamer.

Dat ter zijde. Wel tof, ik heb ook je stukje gezien op facebook. Ik werd getagd door een vriend die weet dat ik het niet kan aanzien als mensen een kruid een boom noemen. (tijdje geleden nog Center Parcs Heijderbos gecorrigeerd over een Musa die ze ''boom'' noemden op het informatiebord) Maar het is een goed stuk. Zelf probeer ik het ook. Maar mijn tropicana heeft nu alweer bruine en gele bladeren, die heeft er geen zin meer in gok ik. De pups zijn vergaan, en de moederstam vergaat ook langzaam :( Net of de Musa's hier gewoon helemaal niet leuk vinden.
En eigen kweek is altijd veel lekkerder dan de winkel :D Geniet er van zou ik zeggen. Ik zou er ook wel eens een willen proberen.

Veel plezier ervan.


Dat is toevallig. Gisteren heb ik bij een tuincentrum ook een medewerker erop aan gesproken dat hun benamingen bij diverse planten niet juist waren. Onder andere de zogenaamde "Musa Tropicana" een helaas niet bestaande soort. Heb er trouwens maar weer eens eentje mee genomen want die ontbrak al langer in mijn collectie. Helaas kun je jezelf daar over druk maken maar men doet daar toch niets aan. De schouders gaan een keer omhoog en er wordt verteld dat ze de planten onder die benaming binnen krijgen en dat het daar voor hen ophoudt. Met andere woorden, ze zijn er enkel voor de verkoop en verder weten er veel medewerkers totaal niet wat ze verkopen.
En ja, musa tropicana verkoopt natuurlijk veel beter dan musa (super) dwarf cavendish.

Een tijd geleden stond de Hawaii-Palm (Brighamia insignis) daar te koop als Obama-palm. Ben benieuwd of het intussen al de Trump-palm is geworden. :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Bonne op 13 jan 2018 12:37

Nog een leuk artikel in de Limburger :thumb_up:
Bijlagen
FB_IMG_1515839830457.jpg
FB_IMG_1515839830457.jpg (293.33 KiB) 3962 keer bekeken
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Alex Alex op 13 jan 2018 13:03

Bonne schreef:Alex Alex, Ben nu ook op de hoogte van die tropicana.. zag dat er 3 bananenn aan hingen?
Ik ben ook niet de enige die bananen aan de boom heeft. Heb ook zeker rondgevraagd op fb palmvrienden en forum.
Maar niemand heeft zich gemeld dat hij/zij thuisgekweekte bananen ook eetbaar heeft gekregen en dat ze zelfs lekkerder zijn dan de winkel banaan..
Dat maakte het dus blijkbaar speciaal!
En dat heb ik gemerkt!

Vind het leuk dat het andere nu meer inspireerd!!
Ga ervoor :thumb_up:

Pffff, oke, ik ga nu even een gat graven, en daarin zitten, net zo lang tot iedereen mijn post vergeten is. Goed? Ik denk dat ik een foutje heb gemaakt :') Eigenlijk best wel een blunder als ik het zelf zeg. Ik heb op facebook natuurlijk de foto's voorbij zien komen van de cavendish die in bloei stond en bananen gaf, maar nu blijkt dat deze foto's nadat ik het maar eens gecheckt heb dus van jou zijn... Ik voel mij nu wel ontzettend dom eerlijk gezegd hahaha. De foto's waar ik het over had, waren dus jouw foto's. Jeetje wat voel ik mij nu dom.

Misschien is dat de reden wel waarom de Musa's hier niet willen groeien :( Ze voelen zich niet begrepen haha.

Dat is toevallig. Gisteren heb ik bij een tuincentrum ook een medewerker erop aan gesproken dat hun benamingen bij diverse planten niet juist waren. Onder andere de zogenaamde "Musa Tropicana" een helaas niet bestaande soort. Heb er trouwens maar weer eens eentje mee genomen want die ontbrak al langer in mijn collectie. Helaas kun je jezelf daar over druk maken maar men doet daar toch niets aan. De schouders gaan een keer omhoog en er wordt verteld dat ze de planten onder die benaming binnen krijgen en dat het daar voor hen ophoudt. Met andere woorden, ze zijn er enkel voor de verkoop en verder weten er veel medewerkers totaal niet wat ze verkopen.
En ja, musa tropicana verkoopt natuurlijk veel beter dan musa (super) dwarf cavendish.

Een tijd geleden stond de Hawaii-Palm (Brighamia insignis) daar te koop als Obama-palm. Ben benieuwd of het intussen al de Trump-palm is geworden. :lol: :lol:


Ik weet niet beter dan dat de Musa tropicana gewoon een andere benaming is voor de Musa acuminata dwarf cavendish... Maar wat de namen betreft in tuincentra, die zijn inderdaad soms kansloos. Hier is er een, die noemt elke plant gewoon ''groene plant''. Oke, mooi man. Maar, welke groene plant? Want dat verzorgt vaak wel makkelijk als je weet wat de namen zijn :P
Musa? Gewoon groene plant. Schoonmoedersstoel? Gewoon groene plant. Kokospalm? Gewoon groene plant. Ze weten er gewoon geen bal van.
Trouwens, wat verkoop betreft is denk ik gemengde mening. Ik vind ''Musa tropicana'' toch minder indrukwekkend klinken dan een Musa acuminata dwarf cavendish. Hoewel het nog stoerder staat als je zegt ''Musa acuminata D. cavendish'' :P
Alex Alex
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 02 apr 2013 10:10
4 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Judith op 13 jan 2018 13:12

Geweldig bonne! Ik zie het filmpje net voorbij komen op Facebook! :mrgreen:
En wat een mooie foto met je banaan!
Judith
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 31 jul 2016 10:48
Woonplaats: Dussen
14 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor marinus op 13 jan 2018 15:01

Onder andere de zogenaamde "Musa Tropicana" een helaas niet bestaande soort.

Wel vreemd dat bij 123 kamerplanten de dwarf cavendish 110,00 euro duurder is dan de tropicana en ook nog korte is!!!!
marinus
 
Berichten: 2430
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
77 bedankjes

Re: Dwarf Cavendish Banaan..

Berichtdoor Bonne op 13 jan 2018 15:45

Alex!! No worries!! Foutje is menselijk! Er is kracht voor nodig om je fouten toe te geven :thumb_up:
Laatst bijgewerkt door Bonne op 13 jan 2018 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten