3kuub bakvulling met wat?

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Re: 3kuub bakvulling met wat?

Berichtdoor Gouden HandPalm op 07 apr 2018 20:22

Je moet er misschien even voor zoeken, maar vaak hebben hoveniersbedrijven of andere groenvoorzieners wel een composthoop waar je vaak wel wat van af mag scheppen. Zo maak ik altijd gebruik van de composthoop bij mij op het chaletpark. Vaak haal ik een kruiwagentje vol en meng daar dan een zak potgrond en cocospeat doorheen.

Daardoor beperk ik de koop van die zware potgrondzakken tot slechts twee per jaar, ook al verpot ik flink wat in de loop van de lente en zomer.

Je kan daar inderdaad nog meststoffen aan toevoegen, maar vaak is dat niet eens nodig, want zo'n composthoop wemelt van de mineralen, meststoffen en andere kleinere en grotere diertjes.

Zo zijn er vaak wel creative oplossingen te bedenken. Gemeentes hebben ook vaak een groene kliko stort waar misschien ook wat te halen valt. Even een avondje rondrijden met je autootje en je vindt wel wat.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Re: 3kuub bakvulling met wat?

Berichtdoor MichaelHD op 06 mei 2018 21:19

Het resultaat:

Afbeelding Afbeelding
MichaelHD
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 07 apr 2018 08:45
0 bedankjes

Re: 3kuub bakvulling met wat?

Berichtdoor derfske op 14 jun 2018 15:38

mooi man!! 8-)
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten