Trachycarpus bladeren dicht

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Trachycarpus bladeren dicht

Berichtdoor Jozef op 15 mei 2018 19:34

Kan iemand uit Zeeland tips geven? Als je bereid bent naar Brabant te rijden kan je bij Brabantpalm gaan shoppen.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Trachycarpus bladeren dicht

Berichtdoor draco op 16 mei 2018 01:14

Ik heb 2 x een grote potgedrukte wagnerianus gekocht. Een ervan een vrouwelijke plant was met latten aan de kuip vast geklonken. Vanwege de najaarskorting (50%) heb ik het risico genomen. De kuip bleek al volledig doorgeworteld te zijn. Het andere exemplaar bleek mannelijk. Die kukelde bij het inladen met de uitgestoken kluit uit de kuip waarbij net uitgroeiende wortels afbraken. De palm gaf echter geen krimp en bloeide zelfs het jaar daarop. In contact gebracht met de vrouwelijke bloeiwijze leverde dat zo 'n 4000 soortechte zaden op. De man bloeit momenteel weer uitbundig, maar zijn ega heeft er sindsdien geen zin meer in. :lol:
Vorig jaar is de man gekruist met een vrouwelijke fortunei en dit jaar probeer ik dat opnieuw.
Bijlagen
DSCN1579.jpg
DSCN1579.jpg (241.52 KiB) 1817 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Trachycarpus bladeren dicht

Berichtdoor dangerrox op 18 mei 2018 13:20

iemand nog antwoorden?
dangerrox
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 17 apr 2016 21:26
0 bedankjes

Re: Trachycarpus bladeren dicht

Berichtdoor jaak op 18 mei 2018 14:03

Misschien kan je in de lijst van kwekers met het Palmvrienden label eens rondkijken http://palmvrienden.net/help/goedgekeur ... mvrienden/

Groeten , Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten