Sanseveria katana

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Sanseveria katana

Berichtdoor plantenleek op 28 jun 2018 09:59

Dag plantenbuddies :-)
Ik heb ongeveer een jaar dus een Katana maar de tippen verdrogen (of rotten?) steeds. Niettemin komen er steeds wel wat stengels bij.
Sommige stengels, beginnende van de tip, kwijnen weg. Ik geef de plant maar een keer om de 2 weken water (ttz één grote koffietas) maar is dit dan wel voldoende?
De pot heeft een diameter van ongeveer 20cm.

Wat bedoelen ze eigenlijk met 'water geven'? Is dit: de grond verzadigen met water, het water er gedurende een tijd uit laten lopen en dit zo om de x-aantal weken of wat moet ik er onder verstaan? Alvast bedankt voor jullie inbreng! :-)
plantenleek
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 jun 2018 09:46
0 bedankjes

Re: Sanseveria katana

Berichtdoor Greener op 30 jun 2018 09:15

Welkom op dit leuke forum! (Stel jezelf eens voor, altijd leuk ;) )

In wat voor grond stond de plant bij aankoop?
En zit deze grond er nog om?

Veel aparte Sanseveria’s komen de laatste jaren in kleigrond op de schappen en deze klei is nog erger dan we die kennen bij sommige palmen en citrussen.
Verder wat meer info qua formaat plant wn pot en wen foto doen ook wonderen.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: Sanseveria katana

Berichtdoor plantenleek op 06 jul 2018 10:19

Hij zat in goede potgrond en ik heb hem verpot in een groter exemplaar met dezelfde grond.
Ofwel geef ik hem te weinig water ofwel te veel.
Hij verschrompelt in de top en dan zo naar beneden. Ik dacht dat deze planten wel 5 weken zonder water konden? Ik doe er 2-wekelijks een (koffie)mok water in. op één plaats vervelt hij precies.

Effe voorstellen dus :-)
Ik heb deze plant gekregen van mijn schoonzus en sindsdien heb ik wat meer aandacht voor dit type planten.
Ik heb wel een beetje groene vingers maar ik tracht mijn tuin zo onderhoudsvriendelijk te houden. In mijn tuin vind je vooral veel siergrassen (Miscantus Sinensis) en bloedgras maar ik wil ook nog rode calassen zetten, alles met een rode tint dus :) O je, een kleine bloedrode acer heb ik ook ;) Mijn huis heeft een rood-blauwe gevelsteen en ik wil dus in die trent blijven. Voorts wacht ik met de tuin tot de kinderen gorter zijn aangezien ze graag voetballen.
plantenleek
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 jun 2018 09:46
0 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten