Muzak

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Muzak

Berichtdoor draco op 08 feb 2019 13:22

Nederlanders schrijven steeds vaker in navolging van het Angelsaksische samenhangende woorden los van elkaar. De Duitse taal staat daarentegen bekend om de lange woorden zoals het bekende 'Eisenbahnknobenpunkthinundherschieber' ofwel het inmiddels waarschijnlijk verdwenen beroep van wisselwachter.
Ik ben behalve enthousiast plantenverzamelaar ook een liefhebber van muziek met interesse voor uiteenlopende genres. Aan ongevraagde muziek in winkels en tijdens het wachten aan de telefoon, ofwel muzak stoor ik mij daarentegen mateloos. Bij een recensie van een koper van een nieuwe CD las ik dit fragment:
“Der Hall ist oft unerträglich - und jedes Stück, auch wenn es erstmal einige Takte lang vielversprechend beginnen sollte, driftet irgendwann mehr oder weniger, aber immer zuviel in seichtes bis kitschiges Kaufhausfahrstuhl-Allerweltsgedudel.” (De nieuwe CD van Mari Boine).
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Muzak

Berichtdoor Mainfield2017 op 08 feb 2019 19:42

draco schreef:Nederlanders schrijven steeds vaker in navolging van het Angelsaksische samenhangende woorden los van elkaar. De Duitse taal staat daarentegen bekend om de lange woorden zoals het bekende 'Eisenbahnknobenpunkthinundherschieber' ofwel het inmiddels waarschijnlijk verdwenen beroep van wisselwachter.
Ik ben behalve enthousiast plantenverzamelaar ook een liefhebber van muziek met interesse voor uiteenlopende genres. Aan ongevraagde muziek in winkels en tijdens het wachten aan de telefoon, ofwel muzak stoor ik mij daarentegen mateloos. Bij een recensie van een koper van een nieuwe CD las ik dit fragment:
“Der Hall ist oft unerträglich - und jedes Stück, auch wenn es erstmal einige Takte lang vielversprechend beginnen sollte, driftet irgendwann mehr oder weniger, aber immer zuviel in seichtes bis kitschiges Kaufhausfahrstuhl-Allerweltsgedudel.” (De nieuwe CD van Mari Boine).


Ik ben zelf ook een muziek freak van verschillende stylen plus daarbij ook nog is een geschiedenis liefhebber ik vrees dat de Nederlandse taal over 150 jaar ten einde is alles zal verengelsen .ben zelf een fries en je kan een parralel trekken met onze taal was 100 jaar geleden nog levendig maar anno 2019 niet meer in trek bij de kinderen dit scenario zie ik ook voor de Nederlandse taal
Fryslân exoot
Winter 2016~2017 -9
Winter 2017~2018 -7
Winter 2018~2019 -10 (2 ijsdagen)
Winter 2019~2020 -3 ( 0 ijsdagen)
Winter 2020~2021 -13 (8 aaneengesloten ijsdagen met max - 6)
Mainfield2017
 
Berichten: 297
Geregistreerd: 05 nov 2017 22:19
33 bedankjes


Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten