Alocasia blijkt Colocasia?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Alocasia blijkt Colocasia?

Berichtdoor Steffen op 14 apr 2019 12:36

Hallo,

Vorig jaar heb ik een plant gekocht bij Intratuin, op het kaartje stond toen dat dit een alocasia california is. Nu heb ik er wat meer informatie over gezocht en lijkt mij dat het een Colocasia is ipv een Alocasia, kunnen jullie dit bevestigen? Zo ja, welke soort precies?
Hij doet het verder erg goed, krijgt vaak een nieuw blad waarbij dan meestal het oudste blad afsterft.
Ook groeide er dit jaar een kleintje naast dit ik gestekt heb, deze doet het ook goed en heeft inmiddels ook een nieuw tweede blaadje gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Steffen
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 08 apr 2019 07:47
Woonplaats: Schiedam
0 bedankjes

Re: Alocasia blijkt Colocasia?

Berichtdoor Plantlife op 14 apr 2019 15:08

Alocasia gageana 'California' - ofwel een kweekvorm van de alocasia gageana genaamd California. Het is dus geen natuurlijke vorm van de Alocasia, maar een gekweekte vorm die meer geschikt is voor in de huiskamer. Bij deze vorm staan de bladpunten naar beneden en lijkt hij daardoor meer op een colocasia
Plantlife
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 jan 2014 21:45
Woonplaats: Groningen
17 bedankjes

Re: Alocasia blijkt Colocasia?

Berichtdoor Steffen op 14 apr 2019 16:55

Bedankt voor je antwoord Plantlife!
Dan is het duidelijk. Ik vond het wat verwarrend met de stand van de bladeren en dat ik via google niet veel wijzer werd als ik zocht op alocasia California.
Steffen
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 08 apr 2019 07:47
Woonplaats: Schiedam
0 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten