Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 26 mei 2019 20:23

Ik heb zeker moeite om de plantjes in potjes nat te houden..ben niet zo een sproeier maar de boel is na een dag alweer gortdroog. Gelukkig hoef ik alles in de volle grond minder frequent te besproeien...lui heet dat :mrgreen:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 26 mei 2019 21:22

Kluiten die te lang nat blijven geven eerder nog problemen. Als de kluit tussen gietbeurten wat opdroogt komt er zuurstof bij de wortels en blijven ze gezond.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 26 mei 2019 21:50

draco schreef:Kluiten die te lang nat blijven geven eerder nog problemen. Als de kluit tussen gietbeurten wat opdroogt komt er zuurstof bij de wortels en blijven ze gezond.

Doe dit nooit bij boomvarens want dan heb je gelijk een uitgedroogde!!! die moeten altijd vochtig tot nat zijn, geld dus lang niet voor alle planten :fluiten:

P.S. Dennis 25ºC noem ik geen zeer warm weer maar aangenaam weer, zie nergens dat het over de 30ºC gaat worden, het is nog erg onzeker of het zomer offensief doorzet ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor batdah op 27 mei 2019 01:33

draco schreef:Kluiten die te lang nat blijven geven eerder nog problemen. Als de kluit tussen gietbeurten wat opdroogt komt er zuurstof bij de wortels en blijven ze gezond.

Daar heb ik hier geen moeite mee, het waait hier stevig en het is boven de 30 graden, tussen 11:00 en 17:00 uur is hier niet buiten te komen en het schijnt volgende week richting de 40 te gaan...ik hoop dat dat verandert want ik ga dan bomen en struiken uit Nederland ontvangen en planten...er moeten er ongeveer 400 geplant worden en hier op het containerveld staan er nog een kleine 500 te wachten die geef ik nu dagelijks water..met de hand want het is niet meer de moeite beregening aan te leggen..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 27 mei 2019 07:37

batdah schreef:
draco schreef:Kluiten die te lang nat blijven geven eerder nog problemen. Als de kluit tussen gietbeurten wat opdroogt komt er zuurstof bij de wortels en blijven ze gezond.

Daar heb ik hier geen moeite mee, het waait hier stevig en het is boven de 30 graden, tussen 11:00 en 17:00 uur is hier niet buiten te komen en het schijnt volgende week richting de 40 te gaan...ik hoop dat dat verandert want ik ga dan bomen en struiken uit Nederland ontvangen en planten...er moeten er ongeveer 400 geplant worden en hier op het containerveld staan er nog een kleine 500 te wachten die geef ik nu dagelijks water..met de hand want het is niet meer de moeite beregening aan te leggen..

:shock: succes daar man
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 27 mei 2019 10:48

batdah schreef:
draco schreef:Kluiten die te lang nat blijven geven eerder nog problemen. Als de kluit tussen gietbeurten wat opdroogt komt er zuurstof bij de wortels en blijven ze gezond.

Daar heb ik hier geen moeite mee, het waait hier stevig en het is boven de 30 graden, tussen 11:00 en 17:00 uur is hier niet buiten te komen en het schijnt volgende week richting de 40 te gaan...ik hoop dat dat verandert want ik ga dan bomen en struiken uit Nederland ontvangen en planten...er moeten er ongeveer 400 geplant worden en hier op het containerveld staan er nog een kleine 500 te wachten die geef ik nu dagelijks water..met de hand want het is niet meer de moeite beregening aan te leggen..

Dergelijke temperaturen trekken mij absoluut niet aan, ik voel me hier kiplekker met de huidige weertype. Voor een kweker van exotische planten is Portugal natuurlijk wel een paradijs. :thumb_up:
Onze tuin staat vol met exotische planten maar dan afkomstig uit gematigder oorden gelet op soortnamen als japonica en chinensis. Ik begiet de planten met (regen)water dat is efficienter dan sproeien.

Na de regen van de afgelopen is de tuin lekker opgefrist en schijnt nu volop de zon. Daar kan geen sproeibeurt tegenop! :happy_thai:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor batdah op 27 mei 2019 12:14

Meestal gaat het niet boven de 28 graden maar je hebt overal weleens afwijkingen en uitschieters...een jaar terug zaten we te bibberen bij de haard en was het heet bij jullie...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 27 mei 2019 13:52

Die haard kan dit jaar hopelijk voor jullie uitblijven want het zie er voorlopig naar uit dat we dit jaar een normale verdeling krijgen in Europa.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor boesboes op 30 mei 2019 00:38

Ben zelf nu wat het experimenteren met lavasteen 8-16 mm onder de potgrond te mengen om lucht ruimtes te creeren.als grotere en goedkopere vervanging als puimsteen. Eigenlijk was de planning alleen voor de succulenten in de grotere potten .
Maar een kleine hoeveelheid nu ook bij enkele andere planten gebruikt...ben benieuwd ... :onzeker:
boesboes
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 15 dec 2015 21:46
Woonplaats: Heerlen
6 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 31 mei 2019 08:52

Mogge mooi begin van de dag..17gr
Afbeelding
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten