Marktplaats

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Marktplaats

Berichtdoor tbird44 op 19 mei 2019 07:08

Al jaren adverteer ik op marktplaats met van alles en nog wat. Vooral planten de laatste jaren.
Met wisselend succes. Ook koop ik er veel omdat er veel aanbod is.
Na 17 jaar mijn account gesloten. Omdat ik de laatste tijd alleen maar slechte ervaringen en heb. Mensen komen niet opdagen of zijn gewoon brutaal.
De laatste was gewoon de bekende druppel.
Ik wilde een boomvaren verkopen aan.....uit......
Hij kwam niet opdagen en viel me daarna flink lastig
En brak zelfs in op mijn account ( volgens marktplaats) ook nam hij mijn naam over . Ik heb aangifte gedaan en er volgt een onderzoek wegens stalken en identiteits fraude.
Diep en diep triest.
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor Jozef op 19 mei 2019 09:04

Inderdaad triest, hopelijk heeft je aangifte resultaat.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor tbird44 op 19 mei 2019 09:48

Ivm de privacy duurt dat even.
Maar het word wel tijd dat er iets aan dat huftergedrag gedaan word
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor draco op 19 mei 2019 11:25

Ik verkoop ook af en toe overtollige spullen via marktplaats met wisselend succes. Dat (hoogste) bieders soms niet meer reageren, daaraan raak je gewend. Over het geheel genomen zijn mijn ervaringen positief afhankelijk van hetgeen je te bieden hebt. Spullen van dertien in een dozijn zoals meubels kun je beter direct naar de kringloop brengen. Een nauwelijks gebruikte luxe bureaustoel van geen jaar oud, leverde een bod op van € 50. De enige palm die ik er verkocht een grote Ph. canariensis, bracht slechts € 25 op. Voordat dat er marktplaats was en Palmvrienden :D verhuisden mijn overtollige exotische planten naar diverse botanische tuinen. Daar werden ze toegevoegd aan de collectie, danwel via de tuinmarkt zoals bij de Hortus VU verkocht aan liefhebbers, de opbrengst diende het behoud van de hortus.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor Tropicals op 23 mei 2019 10:23

tbird44 schreef:Al jaren adverteer ik op marktplaats met van alles en nog wat. Vooral planten de laatste jaren.
Met wisselend succes. Ook koop ik er veel omdat er veel aanbod is.
Na 17 jaar mijn account gesloten. Omdat ik de laatste tijd alleen maar slechte ervaringen en heb. Mensen komen niet opdagen of zijn gewoon brutaal.
De laatste was gewoon de bekende druppel.
Ik wilde een boomvaren verkopen aan.....uit......
Hij kwam niet opdagen en viel me daarna flink lastig
En brak zelfs in op mijn account ( volgens marktplaats) ook nam hij mijn naam over . Ik heb aangifte gedaan en er volgt een onderzoek wegens stalken en identiteits fraude.
Diep en diep triest.

Gedrag van de mensen op marktplaats is een afspiegeling van hoe de maatschappij werkt en in elkaar zit.
Neem bijvoorbeeld het gedrag in het verkeer, kijk hoe agressief men in het verkeer op elkaar reageert als iemand per ongeluk een foutje maakt.
Geen ruimte geven aan elkaar op de snelweg, sterker nog, gas bijgeven, drukken en kleven , je kent het wel.
Nou ben ik zelf ook geen heilige maar in het verkeer, laat ik de boel de boel, ik doe niet mee aan de gekkigheid.
Je merkt het ook in buurt, hoi en doei, ieder leeft voor zichzelf (er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Kijk naar het programma gestalkt, vrouwen die al jaren lang helemaal kapot worden gemaakt en de politie zegt we kunnen niks doen ivm gebrek aan bewijs, nou politie is het dan mischien handig dat jullie bewijs gaan verzamelen, helaas de politie heeft geen tijd en hebben belangrijkere zaken te doen dus moet een programma gestalkt erbij komen.
De samenleving zit vast in een cirkel, ook ik bouw mijn eigen kleine paradijs in de achtertuin, doe de poort dicht en denk bij mij eigen, bekijk het maar allemaal, tja de meeste mensen doen dat, tja dan leven we allemaal voor ons eigen.
Ik hoop dat de politie wat kan betekenen voor jou.
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor tbird44 op 26 mei 2019 05:44

Ivm de privacy duurt dat even. Maar de melding is gedaan.
Mijn naam is nu wel weg bij mp.
Vroeger was het verkopen van spullen best leuk. Nu niet meer merk ik wel.
En ook palmvrienden maken zich schuldig aan het hufter gedrag.
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor Tropicals op 26 mei 2019 09:32

tbird44 schreef:Ivm de privacy duurt dat even. Maar de melding is gedaan.
Mijn naam is nu wel weg bij mp.
Vroeger was het verkopen van spullen best leuk. Nu niet meer merk ik wel.
En ook palmvrienden maken zich schuldig aan het hufter gedrag.

Ook palmvrienden is een onderdeel van de maatschappij, al heb ik hier nog nooit wat verkocht...
Op marktplaats wel regelmatig slechte ervaringen gehad...
Ik gebruik marktplaats niet veel meer, alleen om te kopen, niet om te verkopen want dat is vaak een drama...
Kortom: kopen wil nog wel, verkopen is bagger...
Mensen met zulk hufter gedrag hebben vaak een probleem met zichzelf, mensen die goed in hun vel zitten doen zulke dingen niet en laten de boel de boel, uiteindelijk zijn het zielige mensen...
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld...
Hou ons even op de hoogte hoe dit afloopt en of de politie überhaupt hier aktief mee bezig gaat...
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor Rob op 27 mei 2019 00:03

Kijk om je heen en je weet dat dat huftergedrag eigenlijk overal is.
Het lijkt alleen nog erger op 'minder gecontroleerde plekken' zoals FB, Marktplaats etc.
Ik ben er zelfs nooit aan begonnen; later zelfs opgehouden om planten via fora/net aan te bieden. Zelfs met postale verzending heb ik al een berg gezeik gehad - en het was niet alleen de post die zijn werk niet deed - in de meeste gevallen is het de ontvangende partij de me een hele berg hoofdpijn gaf. Nooit meer dus!

Ik geef tegenwoordig gewoon planten weg aan mensen die de moeite nemen ff aan te rijden - meestal komt er een kop koffie of biertje bij. In de meeste gevallen komt er wel eens wat terug (op zijn minst een kop koffie), als ik de trip maak naar anderen.
Afgelopen week kreeg ik zelfs bij een mede liefhebber een geweldige kom Nasi (en ik gaf alleen commentaar op de lekker geur in huis ;)

Ik hoop dat het goed komt met je account Tbird!

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor batdah op 27 mei 2019 00:47

Mijn ervaring is ook wisselend, ik heb voor onze emigratie enkele zaken aangeboden...voor het eerst en voor het laatst...afdingen na een prijsafspraak en zo..ik had voornamenlijk bouwgereedschap en tegels te koop....overigen heb ik gewoon weggegooid...al die randfiguren over de vloer ik ben daar toen meteen mee gestopt. Planten heb ik destijds grotendeels weggegeven en gegooid en een deel komt hier volgende week naartoe na een jaar in de opslag gestaan te hebben...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Marktplaats

Berichtdoor tbird44 op 01 jun 2019 06:59

Update
Je moet ook overal achteraan zitten.

Ondertussen met 8 personen contact gehad.
Maar de persoon ( die ook hier zit en op Facebook)
Krijgt een waarschuwing en bij contact zal zijn account verwijdert worden. Op ip adres
Hij staat op de zwarte lijst en word gecontroleerd
Daar moet ik het dan mee doen.
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten