mango

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: mango

Berichtdoor Greener op 25 aug 2018 20:11

Zet pawpaw ook meteen op je lijst :thumb_up:
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: mango

Berichtdoor Tim123 op 25 aug 2019 12:32

Hoi Berend,

Probeer ook eens de Keraji mandarijn.
Deze kan behoorlijk wat vorst hebben en geeft wel eetbare vruchten. Als de plant op een vrij koude plek wordt geplant is het aan te raden deze te beschermen al zou ik je aanraden de plant de eerste jaren bij vorst rond -5 sowieso een handje te helpen. ;)
Tim123
 
Berichten: 397
Geregistreerd: 28 mei 2019 19:00
Woonplaats: Zoetermeer
27 bedankjes

Re: mango

Berichtdoor RobertR op 21 sep 2019 15:39

Hier ook ervaring met Mango pitten.

Wisselend succes.

90% van de pitten zijn opgekomen tot planten. Een aantal tot 40cm daarna is de groei eruit.
Een aantal heb ik ook tot een 90cm hoogte gekregen na ruim 3 jaar (grote pot, goed doorlatende grond (zelfde als citrus)) buiten laten wennen aan de wind en wat regen( waren eerst dunne stengels) maar helaas toch verloren gegaan toen temperatuur onder de 8gr kwam.

Nu ik een kas heb ga ik het nog wel opnieuw proberen ( kan nu meer licht, droogte geven, en toch vochtige buitenlucht)

Ik zal eens een foto opzoeken en plaats ik hem hier.

Ben benieuwd hoe de miniboom er op 1m hoogte uitziet. Ik had namelijk pas 2 zijtakjes

Grtz
RobertR
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 15 sep 2019 12:03
Woonplaats: Raamsdonk
2 bedankjes

Re: mango

Berichtdoor TongoBewob op 14 okt 2019 20:35

Eigenlijk zou ik de foto's willen zien! Het kweken van mango uit pit is inderdaad niet makkelijk, maar met de juiste verzorging in warm klimaat is het mogelijk. Met behulp van een goede bron heb ik met succes 4 van de 5 pitten zien uitkomen. Het zijn echt van die dingetjes die je even moet weten ;)

Bron: https://kweken.net/mango/
TongoBewob
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 okt 2019 20:30
0 bedankjes

Re: mango

Berichtdoor jwweijers op 19 dec 2019 11:53

Hier gaat het dus ook weer verkeerd. Ik denk gewoon te dicht bij de verwarming. Terwijl bijv. de avocado het fantastisch doet. komt de mango steeds op tot zo'n 10 - 15 cm en sterft af bij de steel en ik denk ook wortel. Ik liet ze nu beide onder dezelfde conditie. Ik verwijt het mogelijk aan de kwaliteit van de vrucht. Het duurt ook veel langer als de vrucht van tien jaar geleden.
jwweijers
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 19 dec 2019 11:32
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten