trachycarpus soorten

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachycarpus soorten

Berichtdoor Max detiger op 30 aug 2020 17:49

hallo iedereen . ik zag op dit forum best wel leuke palm soorten langs komen de volgende soorten heb ik. :D
ik heb thuis de trachycarpus fortunei. de trachycarpus waggy. de trachycarpus fortunei x waggy . de trachycarpus winsan . ook de trachycarpus winsan x waggy en de trachycarpus tesan.
nu is mijn vraag welke soorten van de trachycarpus raden jullie mij nog meer aan die best wel wilt groeien en ook wat kou kan hebben ? ik zag er een aantal langs komen op internet maar daar kan ik geen zaden van kopen :roll: ik hoor het graag . gr max
----------------------------------------------------------------------------------------------------
2018 ( min. -8.6ºC --- max. 38.5ºC )
2019 ( min. -7.2ºC --- max. 41.2ºC )
2020 ( min. -6.4ºC --- max. 37.0ºC )
2021 ( min. -15.6ºC-- max. ????ºC )
Avatar gebruiker
Max detiger
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 apr 2020 16:54
Woonplaats: Bentelo Overijssel NL
0 bedankjes

Re: trachycarpus soorten

Berichtdoor draco op 30 aug 2020 18:28

De 'soorten' en kruisingen die je hebt zijn waarschijnlijk allemaal natuurlijke varianten van het geslacht (genus) fortunei. T. wagnerianus is een cultuur variëteit die niet in het wild voorkomt.
Het genus Trachycarpus omvat nog andere soorten (species), zoals princeps, takil en princeps 'New Form'. Deze laatste is vermoedelijk een hybride en geldt als een snelgroeiend alternatief voor de trage princeps. De overige soorten, martianus, latisectus, geminisectus en nanus zijn minder vorstbestendig. Er bestaan ondertussen ook hybrides tussen princeps en wagnerianus.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: trachycarpus soorten

Berichtdoor Max detiger op 30 aug 2020 18:50

oke ik zal eens gaan kijken . heb je nog een tip waar ik het beste die zaden kan krijgen ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
2018 ( min. -8.6ºC --- max. 38.5ºC )
2019 ( min. -7.2ºC --- max. 41.2ºC )
2020 ( min. -6.4ºC --- max. 37.0ºC )
2021 ( min. -15.6ºC-- max. ????ºC )
Avatar gebruiker
Max detiger
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 apr 2020 16:54
Woonplaats: Bentelo Overijssel NL
0 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten