Ervaringen met online bestellingen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Ervaringen met online bestellingen

Berichtdoor Guidonno op 01 feb 2021 13:41

Thnx voor de info

Een aanvulling op jou waardevolle bericht: https://www.benl.ebay.be/str/palmerasycycas
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Re: Ervaringen met online bestellingen

Berichtdoor johny op 01 feb 2021 20:54

@ tbird44 kan je die vermelden , kan ik deze ook bezoeken
alvast bedankt ;)
johny
 
Berichten: 815
Geregistreerd: 26 jan 2021 11:25
89 bedankjes

Re: Ervaringen met online bestellingen

Berichtdoor draco op 16 jun 2021 15:33

Wie heeft ervaring met de Franse kwekerij Achat Vente Palmiers? Ik heb er in de loop van jaren verschillende planten besteld maar ervaar dat de kwaliteit van de planten het laatste halfjaar sterk is verminderd. Ontving ik eerder al een palm met slechts 1 blad half afgeknipt, twee maanden geleden kreeg ik zelfs een palm binnen zonder blad met alleen een lange speer. Sindsdien is deze Dypsis plumosa niet zichtbaar gegroeid. De speer oogt nog intact, maar waar haalt een plant in deze beroerde conditie de energie vandaan voor de herstelgroei? Ik heb het bedrijf direct na ontvangst van deze bestelling bericht gestuurd waarop niet is gereageerd. Ik nu heb nogmaals mijn beklag gedaan. Het blijkt ook dat negatieve recensies worden genegeerd. Vorig jaar kocht ik 2 Acers waarvan 1 niet overeenkwam met de beschrijving. Van mijn beide reviews werd alleen de positieve recensie geplaatst.
Laatst bijgewerkt door draco op 17 jun 2021 14:46, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6740
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Ervaringen met online bestellingen

Berichtdoor PeterHoofddorp op 17 jun 2021 10:05

Paar weken terug een set van 3 Trachycarpus Nova besteld bij Mypalmshop.
Er volgt dan een bericht dat het pakket verstuurd is.
Dit toch flinke pakket is blijkbaar zoekgeraakt bij DPD bezorgservice.
Na 10 dagen heb ik een bericht gestuurd naar Mypalmshop, dat ik nog niets had ontvangen.
Deze hebben er voor gezorgd dat het pakket nog diezelfde dag werd bezorgd!
Helaas, zwaar beschadigd. Ook de palmpjes in het pakket geknakt, verdrukt en gekneusd.
Eentje zelfs stammetje zwaar beschadigd door de rand van de pot. Er is duidelijk mee gegooid door DPD. Na reclamering bij DPD doorverwijzing naar de verzender, Mypalmshop.
Dus daar met foto's de situatie gemeld.
Ik kreeg de keuze om de 3 terug te sturen, waarna ik een nieuwe set zou krijgen.
Of een terugbetaling van 50% van het aankoopbedrag. Waarvoor ik heb gekozen.
Ik vind dat wel netjes van een bedrijf dat er eigenlijk ook niets aan kan doen dat de boel onderweg beschadigd.
Avatar gebruiker
PeterHoofddorp
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 04 apr 2021 18:45
Woonplaats: Hoofddorp
83 bedankjes

Re: Ervaringen met online bestellingen

Berichtdoor tbird44 op 18 jun 2021 05:11

draco schreef:Wie heeft ervaring met de Franse kwekerij Achat Vente Palmiers? Ik heb er in de loop van jaren verschillende planten besteld maar ervaar dat de kwaliteit van de planten het laatste halfjaar sterk is verminderd. Ontving ik eerder al een palm met slechts 1 blad half afgeknipt, twee maanden geleden kreeg ik zelfs een palm binnen zonder blad met alleen een lange speer. Sindsdien is deze Dypsis plumosa niet zichtbaar gegroeid. De speer oogt nog intact, maar waar haalt een plant in deze beroerde conditie de energie vandaan voor de herstelgroei? Ik heb het bedrijf direct na ontvangst van deze bestelling bericht gestuurd waarop niet is gereageerd. Ik nu heb nogmaals mijn beklag gedaan. Het blijkt ook dat negatieve recensies worden genegeerd. Vorig jaar kocht ik 2 Acers waarvan 1 niet overeenkwam met de beschrijving. Van mijn beide reviews werd alleen de positieve recensie geplaatst.




Slechte ervaringen mee. Verschillende Schefflera besteld maar zeer slechte kwaliteit en vol met luis. Een mail gestuurd maar nul reactie
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten