Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 10 maart 2011 15:33

Vorig jaar september hebben wij 4 redelijk grote trachycarpus fortunei vanuit ons oude huis in Dordrecht naar ons nieuwe huis in Maarssen verhuist. Een flink karwei! Ten eerste om ze uit te graven, daarna uit de besloten tuin te halen, ze te vervoeren en ze uiteindelijk in de nieuwe tuin weer neer te zetten.

2 palmen hebben een flinke tik gehad van de verhuizing, deze stonden vrij dicht op elkaar dus er is veel wortel beschadigd. Ze staan nu nog gestut maar zijn de winter goed doorgekomen, nu maar hopen dat ze goed aanslaan, maar dat zal een jaar of 2 gaan duren.
Bijlagen
tf verhuizen een trachy ligt dwars door de tuin 2 down 2 te go.jpg
tf verhuizen een trachy ligt dwars door de tuin 2 down 2 te go.jpg (295.48 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen nog 2 te gaan.jpg
tf verhuizen nog 2 te gaan.jpg (256.59 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen de laatste en zwaarste gaat eruit.jpg
Dit is de mooiste en zwaarste palm, deze ziet er nu ook het beste uit na de verhuizing
tf verhuizen de laatste en zwaarste gaat eruit.jpg (271.4 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen palm over de schuur heen.jpg
met een grijparm zijn de palmen over de schuur heen getilt
tf verhuizen palm over de schuur heen.jpg (228.74 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen nog 2 te gaan.jpg
nog 2 te gaan
tf verhuizen nog 2 te gaan.jpg (256.59 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen palemen op transport.jpg
hier liggen ze dan, klaar voor transport
tf verhuizen palemen op transport.jpg (252.88 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen over de schutting naar de nieuwe tuin.jpg
over de schutting heen worden de palmen op de juiste plek gezet
tf verhuizen over de schutting naar de nieuwe tuin.jpg (227.66 KiB) 10357 keer bekeken
tf verhuizen ze staan alle 4.jpg
en hier staan ze dan alle 4, de kleine in de midden was al eerder verhuist.
tf verhuizen ze staan alle 4.jpg (245.95 KiB) 10357 keer bekeken
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 10 maart 2011 15:44

Nog even een wat duidelijkere foto van vorige week, je ziet dat er bij 3 palmen veel blad is gaan hangen, de speren zien er verder oke uit. De dikste en zwaarste heeft het minst geleden van de verhuizing, deze stond dan ook alleen en de wortelkluit was daardoor groter en beter uit te graven.
Bijlagen
mooie volle trachycarpus maart 2011 klein.jpg
Deze palm heb ik nu 9 jaar.
mooie volle trachycarpus maart 2011 klein.jpg (228.22 KiB) 10349 keer bekeken
overzicht achter en zijtuin maart 2011 klein.jpg
overzicht achter en zijtuin maart 2011 klein.jpg (265.08 KiB) 10346 keer bekeken
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor amourath op 10 maart 2011 15:48

Waauw dat zijn ferme joekels ja! Ik zou ze ook nooit laten staan hoor, zo'n mooie bomen. Als je ze straks een beetje bijsnoeit zien die er weer prima uit!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor wsnbm op 10 maart 2011 15:49

Echt . . . in 1 woord geweldig.

Heel erg bedankt voor het delen van de pica's, ik heb er oprecht van genoten.

Wat een joekels zeg ! ! !
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor erna op 10 maart 2011 16:00

Prachtige trachy's ! Ik hoop echt dat ze het redden.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 10 maart 2011 16:10

Thanx voor deze leuke reacties! Ik had voor de verhuizing verdriet dat ik mijn palmen moest achterlaten die ik allemaal 9 jaar heb en als ukkies heb zien opgroeien. Pijn in mijn hart kreeg ik ervan! Zeker als er kopers voor mijn huis kwamen die zeiden: die gaan eruit! Dus mijn vriend zei: we nemen ze mee, als ze dood gaan hebben we het in ieder geval geprobeert. En zo geschiedde, het was heel bijzonder om te doen, in 1 dag met 2 man gepiept, maar wel met t goede materiaal (echt niet te tillen die reuzen!)
Ik moet zeggen dat we heel veel leuke reacties krijgen van mensen in de buurt en tijdens het aanplanten hebben er mensen van begin tot eind mee staan kijken.
We hopen ook dat ze uiteindelijk goed gaan aanslaan, we hebben er het volle vertrouwen in en we zorgen goed voor onze trachys!!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor amourath op 10 maart 2011 16:35

cpo schreef:Ik had voor de verhuizing verdriet dat ik mijn palmen moest achterlaten die ik allemaal 9 jaar heb en als ukkies heb zien opgroeien. Pijn in mijn hart kreeg ik ervan! Zeker als er kopers voor mijn huis kwamen die zeiden: die gaan eruit!


Heh dat meen je niet! Heb je eens iets speciaal in de tuin... brr ik mag er niet aan denken dat iemand al mijn geliefde planten zou omhakken om er pakweg een grasveld van te maken! :shock: En dan zijn ze nog helemaal niet zo oud als die van jou. Daarom zou ik ze ook nooit achter laten, ik zou net als jou het risico nemen. Ze daar laten was zowiezo hun doodsvonnis dus je had niets te verliezen!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 10 maart 2011 16:41

Dat klopt! En iedereen weet wat een beetje grote tracy in de handel kost! Daarbij komen ze hier in de tuin veel meer tot zijn recht, ze hebben veel meer de ruimte! En haha gras in de tuin??? Tegenwoordig wil iedereen grote tegels van 1m² in de tuin en helemaal geen groen meer, echt eng....brrrr als ik sommige tuinen zie krijg ik echt de rillingen, alleen maar tegels en een paar potjes planten. Wij willen GROEN, hoe meer hoe beter en dan vooral lekker jungleachtig! Trachycarpussen, yucca's bamboe, fatsia's, aucuba's, (boom)varens, chamaeropsen, heerlijk gewoon!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor Ronnie D op 10 maart 2011 16:54

Zooo dat zijn echt bomen geworden een echte liefhebber :thumb_up: . Groot gelijk meenemen en mooi op nieuw is de grond hoe groot waren ze 9jaar gelden waren het al bomen of waren ze echt klein? Hoop dat die van mij ook zo groot word :D
Ronnie D
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 25 nov 2010 11:11
Woonplaats: Mill
12 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor erna op 10 maart 2011 16:59

cpo schreef:Dat klopt! En iedereen weet wat een beetje grote tracy in de handel kost! Daarbij komen ze hier in de tuin veel meer tot zijn recht, ze hebben veel meer de ruimte! En haha gras in de tuin??? Tegenwoordig wil iedereen grote tegels van 1m² in de tuin en helemaal geen groen meer, echt eng....brrrr als ik sommige tuinen zie krijg ik echt de rillingen, alleen maar tegels en een paar potjes planten. Wij willen GROEN, hoe meer hoe beter en dan vooral lekker jungleachtig! Trachycarpussen, yucca's bamboe, fatsia's, aucuba's, (boom)varens, chamaeropsen, heerlijk gewoon!


Gelijk heb je ! we hebben hier ook zo'n buren. En wat een drama als er een afgevallen blaadje op dat terras valt...hij is bijna alle dagen met z'n bladblazer in de weer, ik weet zelfs niet wat hij nu nog kan opzuigen...
Ik zou mijn planten toch ook niet kunnen achterlaten.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten