blauwe brugmansia

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

blauwe brugmansia

Berichtdoor detuinman60 op 05 jun 2011 20:13

Hoi allemaal. ik kreeg een bijzondere naam van iemand, Iochroma Australis, wooo wat een juweel, het lijkt op een blauwe brugmansia maar het is zeer zeker geen brugmansia, maar lijkt er wel sterk op vandaag dat ik boven aan de topic ''blauwe brugmansi'' heb neer gezet. wie weet waar ik zoon plant kan kopen, graag zou ik er eentje willen hebben, weet iemand iets dan hoor ik het graag. bedankt Martien
detuinman60
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 feb 2011 00:55
Woonplaats: Maasbree ( limburg )
0 bedankjes

Re: blauwe brugmansia

Berichtdoor Christophe op 05 jun 2011 23:40

Inderdaad een prachtige plant Martien! :)

Iochroma australis
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: blauwe brugmansia

Berichtdoor Patty op 06 jun 2011 00:57

Hallo Martien,

Jaaaaaaahh die zijn mooi he! Mijn lievelingsplant.

Ik heb in mei contact gehad met Exotica Herenthout Belgie en daar hadden ze ze op 13 mei nog op voorraad! Zie onderstaand antwoord op mijn vraag per mail.

Acnistus australis blauw is nog in voorraad
iochroma grandiflora en iochroma warscewici zijn ook nog in stock



Over de naam zijn de meningen verdeeld, ik denk dat de plant op de foto een Acnistus Australis is omdat de Iochroma Australis smallere kelken heeft en de bloempjes hangen meer in trossen.

Ik voeg een foto bij van mijn (bijna overleden maar nu voorzichtig herstellende) Iochroma Australis, dan kan je het verschil zien. En van mijn overleden rose exemplaar (ik weet de naam even niet meer) Ook mooi is het niet......
Het zijn makkelijke planten en inderdaad familie van de Brugmansia's. Dat mijn twee planten (bijna) overleden zijn komt enkel en alleen door mezelf, ik heb door omstandigheden bijna alles laten verdrogen in de winter maar dat is een heel ander verhaal.

In het kader van: een brutaal mens heeft de halve wereld heb ik de volgende brutale vraag. Stel dat je naar Exotica gaat en je komt ook naar Haps, wil je er dan 1 voor mij meebrengen?

groeten Patty

ps. als je meer wilt lezen heb je misschien wat aan deze link: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic. ... brugmansia
Bijlagen
IMG_0066.JPG
IMG_0066.JPG (191.24 KiB) 5720 keer bekeken
IMG_0067.JPG
IMG_0067.JPG (193.85 KiB) 5720 keer bekeken
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: blauwe brugmansia

Berichtdoor annelies op 27 jun 2011 15:27

Ik heb die ook staan het zijn nog maar zalingen het mijn eerste en heb er nog geen ervaring mee. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
annelies
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 24 jun 2011 14:10
Woonplaats: Tielt Belgie
0 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten