Advies, plaatsing van Phyllostachys vivax aureocaulis

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Advies, plaatsing van Phyllostachys vivax aureocaulis

Berichtdoor draco op 03 aug 2019 10:47

Phyllostachys is wel geschikt om een schutting of onaantrekkelijk bouwsel van de buren aan het zicht te onttrekken.
Laatst bijgewerkt door draco op 17 sep 2019 00:50, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

494 bedankjes

Berichtdoor BartB op 03 aug 2019 12:00

draco schreef:Phyllostachys is wel geschikt om een schutting of onaantrekkelijk bouwsel van de buren aan het zicht te onttrekken.

Phyllostachys is een soortnaam, enkele van deze soort kunnen geschikt zijn. De meeste, eenmaal volwassen, hebben de eerste 2 a 5 meter volledig kale halmen. Waardoor je het onaantrekkelijke bouwsel van de buren weer gewoon ziet staan.
BartB

2 bedankjes

Berichtdoor JohanS op 11 aug 2019 22:05

Ik ben aan het overwegen om een phyllostachys parvifolia aan te planten in mijn tuin en wil mij goed voorbereiden. Ik zou natuurlijk een wortelbegrenzer ingraven en waar de uiteinden hiervan samenkomen, deze deftig samenbouten met 2 rvs latten. Wat de Bamboe zelf betreft vraag ik me af hoeveel plaats ik deze moet geven om de mooie 10 meter hoge plant te worden die hij kan worden. Het zou een rechthoek worden, ik vraag me dan ook af wat de minimale breedte hiervan moet zijn, ik kan me inbeelden dat 30 vierkante meter in een strook van 50cm niet zal werken.
Wat de wortelbegrenzer betreft vraag ik me af hoe je de veilige diepte moet bepalen? Mocht de
Parvifolia uitbreken en ik had de mogelijkheid een wortelbegrenzer te gebruiken die 20cm hoger was zou ik dit zonde vinden. Zijn er gevallen bekend van bamboes die onder de wortelbegrenzer zijn gekropen?

Mvg Johan
JohanS

0 bedankjes

Berichtdoor tbird44 op 13 sep 2019 12:45

ik zelf heb 80cm diep. de mijn is er niet onderdoor gegaan maar wel al verschillende keren eroverheen
tbird44

6 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen