phyllostachys uitgraven

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor plantinjetuin op 09 maart 2016 10:30

overigens is het met round up ook wel te doen hoor, alleen word het vaak op de verkeerde wijze toegepast, als ik niets anders tot mijn beschikking had zou ik eerst een bespuiting van zo veel mogelijk blad doen met een hoge dosering, 3% ofzo, dan na 2 weken het gewas af maaien en de wonden met een kwast afstrijken met een 20% oplossing.
ik weet niet of de particuliere variant al verdund is maar ik ga hier uit van een werkzame stof gehalte van 360 g p/l.
panic van bayer is trouwens vaak goedkoper als round up en heeft dezelfde dosering van glyfosaat, de werkzame stof in round up
plantinjetuin
 
Berichten: 230
Geregistreerd: 04 jul 2010 22:41
Woonplaats: luttelgeest
12 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor prutser 2 op 10 mei 2016 00:56

de beste manier is met gramaxone, daar spuit je alles mee dood, ik gebruik het in suriname, moest een erf helemaal schoon maken , en daar groeide ook een bamboe, had hem kort gesnoeid , en plat gespoten met gramaxone, exstra sterk gemaakt natuurlijk, en werkelijk gaat alles er dood van, maar het spul breekt gelukkig ook weer snel af , zodat je er later weer op kan planten, maar die planten die bespoten zijn gaan dood, m,v,g, paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor plantinjetuin op 10 mei 2016 14:58

prutser 2 schreef:de beste manier is met gramaxone, daar spuit je alles mee dood, ik gebruik het in suriname, moest een erf helemaal schoon maken , en daar groeide ook een bamboe, had hem kort gesnoeid , en plat gespoten met gramaxone, exstra sterk gemaakt natuurlijk, en werkelijk gaat alles er dood van, maar het spul breekt gelukkig ook weer snel af , zodat je er later weer op kan planten, maar die planten die bespoten zijn gaan dood, m,v,g, paul

gramoxone is een bladherbicide zonder een systemische werking, de bamboe zal dus normaal gesproken alleen bovengronds afsterven en vanuit de wortel weer uitlopen bij gebruik van gramoxone, daarnaast is gramoxone niet echt bepaald goed voor de gezondheid en heeft het bij mijn weten ook geen toelating meer in nederland. en met opmerkingen als: extra sterk gemaakt natuurlijk, doe je je naam wat mij betreft eer aan, er staat niet voor niets een voorgeschreven dosis op verpakkingen. door mensen die menen dat het altijd meer en sterker moet wordt er overal residu gevonden omdat het uitspoelt, en mogen we straks helemaal niks meer toepassen
plantinjetuin
 
Berichten: 230
Geregistreerd: 04 jul 2010 22:41
Woonplaats: luttelgeest
12 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor cvb op 10 mei 2016 16:01

als tuin man, geef ik u mee, met tanagra er opspuiten
100% efectief, weet wel nie of je dat kan krijgen zonder fytolycenti

mvg cvb
cvb
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 29 apr 2016 08:48
Woonplaats: tielt west-vlaanderen belgie
10 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor Rob op 10 mei 2016 22:46

plantinjetuin schreef:
prutser 2 schreef:de beste manier is met gramaxone, daar spuit je alles mee dood, ik gebruik het in suriname, moest een erf helemaal schoon maken , en daar groeide ook een bamboe, had hem kort gesnoeid , en plat gespoten met gramaxone, exstra sterk gemaakt natuurlijk, en werkelijk gaat alles er dood van, maar het spul breekt gelukkig ook weer snel af , zodat je er later weer op kan planten, maar die planten die bespoten zijn gaan dood, m,v,g, paul

gramoxone is een bladherbicide zonder een systemische werking, de bamboe zal dus normaal gesproken alleen bovengronds afsterven en vanuit de wortel weer uitlopen bij gebruik van gramoxone, daarnaast is gramoxone niet echt bepaald goed voor de gezondheid en heeft het bij mijn weten ook geen toelating meer in nederland. en met opmerkingen als: extra sterk gemaakt natuurlijk, doe je je naam wat mij betreft eer aan, er staat niet voor niets een voorgeschreven dosis op verpakkingen. door mensen die menen dat het altijd meer en sterker moet wordt er overal residu gevonden omdat het uitspoelt, en mogen we straks helemaal niks meer toepassen



Gramaxone is een middel op basis van Paraquat, sinds 2007 verboden in EU wegens vermeende relatie met Ziekte van Parkinson - beter niet gebruiken

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor cvb op 18 mei 2016 17:59

gramoxone is niet meer te gebruiken dan hebben ze tribel xx uitgebragcht maar die werkt enkel op zware onkruiden, en niet tegen grassen,
ik gebruik eloge of tanagra werkt 100% tegen grassen
ik combineer dat met grote dosis bofix ( dit om het blad te verbranden)
en met rondup overdosis,
en ik herhaal dat na 3 weken, en alles is dood en er komt niks terug na 1 jaar, je kan wel perfect terug planten hoor,

de bofix breng je verbranding aan en is een hormoon, bij een overdosis reageren de grassen er ook op,

net hetzelfste met klimop maar dan geen tanagra maar garlon of tribelxx, maar dit is ook verboden sins vorig jaar in belgie en nederland

mvg cvb
cvb
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 29 apr 2016 08:48
Woonplaats: tielt west-vlaanderen belgie
10 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor Jozef op 18 mei 2016 18:39

Denk wel aan je gezondheid, al die rotzooi die ik hier voorbij zie komen.
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: phyllostachys uitgraven

Berichtdoor Sub T op 18 mei 2016 18:48

Gewoon uitgraven in plaats van al die kanker- en andere ziekten verwekkende spullen te gebruiken, die enkel nog bestaan omdat Monsanto en andere over lijken gaande kapitalistische zwijnen zo ontzettend veel macht hebben. ;)
mvg Kim
Avatar gebruiker
Sub T
 
Berichten: 993
Geregistreerd: 15 jan 2013 03:01
Woonplaats: Lommel (B)
136 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten