Fargesia Scabrida vraagje

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Fargesia Scabrida vraagje

Berichtdoor kiwi op 29 maart 2012 11:31

Ik heb hier in de tuin een Fargesia Scabrida(Asia Golden Wonder) staan en deze staat niet in een begrenzer. Ik zag deze morgen dat hij al flink nieuwe scheuten laat zien maar vraag me af of ik me zorgen moet gaan maken...Ik dacht zelf dat dit een polvormige soort is maar wat is jullie ervaring?!
Hebben de buren binnenkort ook Bamboe op hun beklinkerde binnenplaats of blijft hij gezellig bij mij :lol:

Grtz Quirijn
Avatar gebruiker
kiwi
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 08 nov 2009 13:48
Woonplaats: Arcen
33 bedankjes

Re: Fargesia Scabrida vraagje

Berichtdoor shusui op 29 maart 2012 17:06

Fargesia's groeien altijd allemaal polvormig. Sommige soorten vormen wel eerder een open pol ipv een hele compacte.
F. scabrida is hier een goed voorbeeld van. Bij deze soort kan het zijn dat de nieuwe scheuten 10-15cm verder uitkomen, dus de plant kan in diameter elk jaar 20-30cm breder worden.

Hoeveel ruimte heeft hij bij u ?

Gr,
Sven
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Fargesia Scabrida vraagje

Berichtdoor kiwi op 31 maart 2012 08:47

Gelukkig Sven, hoef ik me geen zorgen te maken. Hij heeft ongeveer 1 vierkante meter de ruimte!

Gr, Quirijn
Avatar gebruiker
kiwi
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 08 nov 2009 13:48
Woonplaats: Arcen
33 bedankjes

Re: Fargesia Scabrida vraagje

Berichtdoor asiantjen op 10 apr 2012 12:16

Hi Quirijn ,

Ik heb hier bij mij ook al jaren een F Scabrida staan , en je moet ermee opppassen ,het is wel degelijk een bamboe die flink uitdeint , toch na jaren ,ik zou zelfs durven zeggen 'woekeraar '

Ook Fargesia Ferax en F. Utilis heeft deze groei!

grt

Etienne
asiantjen
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 30 jun 2011 15:33
Woonplaats: Londerzeel /vlaams Brabant / Belgie
63 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten