Fargesia nitida 'Great Wall'

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Fargesia nitida 'Great Wall'

Berichtdoor dest_planten op 23 apr 2012 14:56

Hoi,

Ik zou graag Fargesia nitida ' Great Wall' in een nieuwe border willen aanplanten. Daar deze border nog moet aangelegd moet worden, zou ik graag willen weten hoe diep de border minimun moet zijn voor deze Fargesia.

M.a.w hoe groot wordt een pol van deze Fargesia ?

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Fargesia nitida 'Great Wall'

Berichtdoor Exotopia op 24 apr 2012 21:46

Hey Stefan,

Ik heb de F Nitida Great Wall maar het is nog maar een kleine plant (van vorig jaar). Ik ga ervan uit dat je de breedte bedoelt en niet de diepte?
Heb nooit een Nitida van de vorige generatie willen aanschaffen omwille van het bloeirisico maar als je oude pollen van de vorige generatie bekijkt (bv in Bokrijk) staan de halmen toch redelijk compact op elkaar. (dus niet zoals een Fargesia Rufa of Scabrida) Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de plant niet hoog kan worden, wat bv wel het geval was bij sommige variƫteiten van de oude Nitida. Ik ga ervan uit dat deze de oude generatie niet zal overtreffen (hoogstens evenhoog/groot).
Bijgevolg zou ik de plant de plaats voorzien zoals bv een Fargesia Robusta.

terzijde: hoe is het met de Chusquea Culeou? Met aanhoudende vriestemperaturen zal koning winter wel schade aangebracht hebben aan een nieuwe aanplant, zelfs al was de pol al zeer groot.

Groetjes

Jan
Exotopia
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 03 sep 2011 13:49
Woonplaats: Bavegem
13 bedankjes

Re: Fargesia nitida 'Great Wall'

Berichtdoor dest_planten op 24 apr 2012 22:15

Exotopia schreef:
terzijde: hoe is het met de Chusquea Culeou? Met aanhoudende vriestemperaturen zal koning winter wel schade aangebracht hebben aan een nieuwe aanplant, zelfs al was de pol al zeer groot.

Groetjes

Jan


Hoi Jan,

Bedankt voor de info.

De halmen van mijn Chusquea zijn allemaal bruin geworden. Maar als ik wat grond wegdoe, zijn de halmen daar nog wat groen, dus ik hoop dat hij nog gaat uitlopen van onder de grond. In het najaar heb ik nog redelijk wat bladval gehad bij deze bamboe.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Fargesia nitida 'Great Wall'

Berichtdoor Exotopia op 24 apr 2012 22:25

Stefan,

Zeker nog geen halmen afsnoeien. Chusquea's slaan sowieso moeilijk aan dus is het ergens normaal.

Groetjes
Jan
Exotopia
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 03 sep 2011 13:49
Woonplaats: Bavegem
13 bedankjes

Re: Fargesia nitida 'Great Wall'

Berichtdoor loowie op 25 apr 2012 13:02

De pol wordt niet veel groter dan 1 meter in doorsnee van deze soort.
Avatar gebruiker
loowie
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 14 apr 2011 10:57
Woonplaats: West Brabant
19 bedankjes

Re: Fargesia nitida 'Great Wall'

Berichtdoor dest_planten op 28 apr 2012 22:19

Hoi loowie,

Bedankt voor de info. Ik heb de planten vandaag gehaald en heb ze al in de volle grond gezet. De border zal 50 cm breed worden.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten