Beste bananensoort voor beginner

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Beste bananensoort voor beginner

Berichtdoor JDB1989 op 18 sep 2011 21:30

hmm dat zijn al flinke vertragingen ! Maar ik heb gelukkig de andere soorten, die hopelijk wel op tijd geleverd zullen worden... De verdelers kunnen inderdaad zelf zeggen hoe vers de zaden zijn, maarja dat kan ik moeilijk nagaan of het echt zo is :) Bij 123zaden.nl stond er bij de foto's zelf bij dat ze nieuw waren, hopelijk is dit echt zo! Het is altijd wat geluk hebben denk ik ;) Jammer dat die zaden van nederland moeten komen, de betaling duurt ook een tijdje!

Ik heb nu exotischezaden.nl eens bekeken. Deze site lijkt helemaal dezelfde te zijn als exogarden, volgende keer bestel ik hier misschien ook. Bedankt voor de tip :D

Als er wat uit voorkomt, zal ik wat fototjes posten :D
JDB1989

3 bedankjes

Berichtdoor johny1981 op 18 sep 2011 21:32

een tipje bedankjes kan je rechtboven geven bij het duimpje omhoog.

is altijd wel leuk

groeten
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 18 sep 2011 21:43

De Glaucum is echter in de winter best een moeilijke vind ik.

Als je pas begint dan kan je misschien ook een basjoo stekje van iemand overnemen. Deze is de ideale beginners banaan.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor yakuza op 18 sep 2011 21:48

Er zijn zoveel verschillende factoren voor het ontkiemen van zaad.
Ik weet dat James van europalms zelfs hele banaan trossen heeft ingevoerd om verse zaden te hebben en zelfs dan is de kieming niet zeker of toch niet meer dan import van zaad.
Persoonlijk denk ik dat je 1 geluk moet hebben met zaad en 2 het juiste klimaat moet kunnen ontwikkelen.
Bij mij lukt het niet :oops:

greetz Yakuza
yakuza

14 bedankjes

Berichtdoor JDB1989 op 18 sep 2011 22:14

johnyke schreef:een tipje bedankjes kan je rechtboven geven bij het duimpje omhoog.

is altijd wel leuk

groeten

done :lol:

@peter: ik heb van meerdere personen gehoord dat de glaucum niet de beste keuze is om te starten... Ik heb deze dan ook niet besteld ;) De basjo is jammer dat er geen zaad van te vinden is, maar ik vind wel een stekje. Mijn tante heeft een basjo staan als ik me niet vergis :) Mijn schoonouders brengen ook 2 banaanzaden mee uit tenerife, maar dat is afwachten welke soort het is :D

@yakuza: het klimaat is inderdaad lastig. Ik denk dat ik voorlopig de zaden op de brander ga plaatsen. Deze voelt goed warm aan, en de ruimte zelf is ook warm. Deze temperatuur is wel constant, misschien moet ik ze er dan soms afhalen omdat sommigen zeggen dat bananen liever wisselende temperaturen hebben voor het kiemen....
JDB1989

3 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 19 sep 2011 01:51

exotischezaden.nl is een andere webshop van exogarden dus vandaar dat je die hetzelfde vind lijken en dus vandaar dat je ook op die site even moet oppassen met bestellen. Die melding of ze vers of supervers zijn, tja, zie mijn vorige post in dit topic. Ik wil jullie niet ontmoedigen maar zoals ik al zei is het moeilijk te garanderen wat een verkoper allemaal verkondigd.
Dat 123 zegt dat ze vers zijn kan ook de verkoper niet hard maken.

Beter is om gewoon veel zaden in te slaan voor het beste resultaat en het beste ervan hopen.
Mijn ervaring: Vanaf 3 weken kunnen ze gaan kiemen en na 3 a 4 maanden is het wel gedaan. Ondanks de berichten over "na jaren nog kiemers" te kunnen krijgen heb ik al vier jaar ervaring met banaanzaden en kan je vertellen dat na zo'n 1000 zaden er geen enkele meer gekiemd is na al die tijd.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor johny1981 op 19 sep 2011 08:20

gewoon afwachten en zien, maakt niet uit waar je die vandaan haalt .

en de manier van opkweken is belangrijk.
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers