wie heeft er vruchten aan de Musa Dwarf Cavendish gehad?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

wie heeft er vruchten aan de Musa Dwarf Cavendish gehad?

Berichtdoor muldino op 21 mei 2012 17:00

Hallo,

ik heb laatst een kleine Musa Dwarf Cavendish gekocht,
en ik zou graag willen weten of er iemand al eens vruchten of een bloem aan een Musa Dwarf Cavendish heeft gehad.
Graag ook lengte van de plant.
Heeft er iemand toevallig nog tips voor deze plant? En wanneer beginnen ze uitlopers te vormen?

Alvast bedankt,

mvg Thijs
muldino
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 05 feb 2012 16:46
0 bedankjes

Re: wie heeft er vruchten aan de Musa Dwarf Cavendish gehad?

Berichtdoor prutser 2 op 09 jun 2012 00:03

hallo,
meestal wordt een musa dwarf cavendish niet zo hoog,ongeveer een meter stam hoogte,soms ook lager,in de tropen waar ik ze regelmatig zie,,bloeien die binnen een jaar al,maar daar is het dag en nacht erg warm ,en je ziet ze werkelijk ook groeien,ik heb daarvan ook stekken mee genomen,en merk dat alles hier veel trager gaat,om dan niet over de winter te spreken,dus zou het hier in gunstige geval 3 jaar duren ,maar alles hangt af van verzorging en warmte en licht,in een verwamde kas zou het mogelijk kunnen zijn in een of 2 jaar bloei en vruchten te krijgen,,,,,warmte ,licht,voeding,zijn de ingrediente voor een snelle bloei,,en ,,,geduld,,mvg paul,,oja over die uitlopers,,die vormen bij de musa dwarf cavendish nogal erg snel,als de plant het naar zijn zin heeft,en dan meestal met meerdere uitlopers tegelijk,,,
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: wie heeft er vruchten aan de Musa Dwarf Cavendish gehad?

Berichtdoor TropiRo op 09 jun 2012 08:22

Ik heb in het verleden de dwarf cavendish vaak in bloei gehad maar de laatste 4 jaar niet meer.
Als er bloeid was de stam tussen de 90 en 140 cm hoog en de leeftijd tussen de 4 en 6 jaar oud. De planten die uit weefselkweek komen ( bijna alles) vormen op zeer jonge leeftijd al scheuten, kan zelfs al na een paar maanden gebeuren.
In de tropen/ subtropen waar ze gekweekt worden om hun bananen bloeien ze tussen de 16 en 18 maanden in ons klimaat wordt dat tussen de 4 en 6 jaar, het verschil zit in de groeitijd, in de tropen/subtropen is het continu warm en is er veel zon wij hebben maar een echte groeitijd tussen de 2 en 4 maanden.

Verzorgingstip zijn: vochtig houden, veel licht, hoge temperatuur en veel bemesting. Tijdens de winter weinig vocht, geen bemesting dit omdat er te weining licht is in combinatie met de temperatuur.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: wie heeft er vruchten aan de Musa Dwarf Cavendish gehad?

Berichtdoor maarten23 op 09 jun 2012 09:32

Ik heb mijn musa dwarf al enige jaren en nog steeds geen vruchten gehad.
maarten23
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 19 mei 2012 17:27
1 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron