Pieter73 schreef:Ehm, Jaak, je schrijft dat je bij jouw weten nog geen bloem in je Tibet hebt gehad, maar op 8 juli 2019 heb jij zelf een bericht geplaatst over bloei in je Tibet. Een bericht met foto's en al in het topic "Bananen plant in bloei, plaats hier je foto aub". En volgens mij ben je de eerste in Nederland/ Europa die dat had. Ik vroeg me al af of je daar nog eetbare bananen aan had gekregen maar zag daarna geen berichten meer. Hoe zit dat? Heb je geheugenverlies? Was het achteraf toch geen Tibet? Ik begrijp er niets meer van.jaak schreef:De musa tibet heb ik al een jaar of 5 in de grond staan en is een stevige groeier , de stam is slanker tov. basjoo , winterhardheid zou nog beter zijn dan basjoo , de oorlelletjes aan de bladaanzet zijn een kenmerk van de tibet.
Een bloem heb ik nog niet gehad bij mijn weten , ik snijd de stammen in de herfst op ongeveer 1 meter af om te beschermen ook al is dat de laatste winters niet echt nodig , heb dan wel al enkele stammen verloren(waarschijnlijk heb ik de bloem mee afgesneden)
Een mooie aanwinst voor de exoten tuin , steviger blad maar bij heel veel wind toch ook in reepjes.
Links op de foto de musa tibet , de foto is genomen vorig jaar half juli
Pieter73,
Ja klopt helemaal , was eerlijk gezegd helemaal uit mijn gedachten gegaan en ik heb zeker geen geheugenverlies wat ik mij meen te herinneren is dat het een kleine bloem was waar enkele banaantjes aankwamen en is dan verder gewoon verdroogd