Eindelijk, na heel lang wachten

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor Patty op 11 maart 2010 20:28

Eindelijk na heel lang wachten heb ik dan toch een Strelitzia. Vanmorgen, speciaal voor mij, op de veiling gekocht. Ennne, ik ben me er toch blij mee. De hele dag met een grijns op m'n gezicht gelopen die er niet meer afging. Omdat ik zo ontzettend blij ben, heb ik ook even een foto's bijgevoegd.

Ik ben van plan 'm in de woonkamer te laten staan totdat de bloemen zijn uitgebloeid. Daarna gaat ie naar buiten. Hoeveel water en/of voeding moet ik 'm tijdens de bloei geven? Wil iemand mij dat even uitleggen.
Bedankt Patty
Bijlagen
IMG_0462 klein.jpg
IMG_0462 klein.jpg (127.38 KiB) 4914 keer bekeken
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor arpad veldhuis op 11 maart 2010 20:35

matig water geven nu als die bloeit,als het kan wat je zeg naar buiten zetten dan kan je hem veel water geven.



p.s wel een erg mooie plant daar mag je best wel trots op wezen

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor Patty op 11 maart 2010 20:39

Dank je wel voor je snelle reactie Arpad!

ja he, mooi is ie ha ha
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor amourath op 11 maart 2010 22:16

Inderdaad een hele mooie Patty, proficiat met je aankoop!
Die van mij gaat dit jaar voor het eerst bloeien (na 4 lange jaren wachten, eindelijk :D ) en overwinterde in de garage, met weinig water. Ik ben, nu het warmer wordt, de watergift stilaan aan het verhogen en binnenkort kan hij weer buiten! Ik zet hem dan wel vlakbij het raam zodat ik van de bloemen kan genieten ;)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor Patty op 12 maart 2010 10:16

Amourath, zet je dan ook een stoel bij het raam zodat je er dicht bij kan zitten? Ben wel benieuwd naar jou exemplaar dus als je een keer een fotootje wilt plaatsen kan ik er ook van genieten.
Het is toch geweldig dat planten je zo'n geweldig gevoel kunnen geven.


PS. Vanmorgen kreeg ik te horen hoeveel mijn mooie strelitzia gekost heeft en heb ik er al spijt van dat ik niet 30 exemplaren heb gekocht. Had ik een mooi handeltje kunnen beginnen. Ach als je alles van te voren weet....
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor amourath op 12 maart 2010 10:59

Patty schreef:Amourath, zet je dan ook een stoel bij het raam zodat je er dicht bij kan zitten? Ben wel benieuwd naar jou exemplaar dus als je een keer een fotootje wilt plaatsen kan ik er ook van genieten.
Het is toch geweldig dat planten je zo'n geweldig gevoel kunnen geven.

Wel dat raam is vlak naast de keuken dus ik zie hem staan telkens ik daar ben, dat komt goed uit :) Zodra de bloemen open gaan maak ik zeker foto's!
Het is vooral geweldig wanneer je er al jaren op wacht... ik heb mijn plant 4 jaar geleden gekocht en zat echt iedere winter te hopen op bloemknoppen, dus toen ze er deze winter eindelijk waren was ik zo blij als een kind :D
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor Patty op 12 maart 2010 11:28

Ik snap helemaal wat je bedoeld en velen met mij denk ik. Spreek 'm af en toe bemoedigend toe en ik zie de foto's wel.
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor draco op 12 maart 2010 18:30

Patty schreef:PS. Vanmorgen kreeg ik te horen hoeveel mijn mooie strelitzia gekost heeft en heb ik er al spijt van dat ik niet 30 exemplaren heb gekocht. Had ik een mooi handeltje kunnen beginnen. Ach als je alles van te voren weet....
Patty


mogen we eventueel weten hoeveel die gekost heeft ??
en misschien ( als je dat wilt ) hoe je aan zo'n mooie plant komt
thanks
draco
 

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor Patty op 13 maart 2010 13:00

De Strelitzia is gekocht door een collega van mijn man die de inkoop van bloemen en planten regelt. Mijn man werkt dus bij een soort van groothandel. Hij is van de week rechtstreeks aan de klok gekocht.
De prijs vindt ik een beetje lullig om hier te vermelden, maar ik kan je dit vertellen dat het echt heel weinig is geweest. Als je bedenkt wat zo'n plant zou mogen kosten in een regulier tuincentrum oid. dan daar de helft van de helft van (en misschien nog wat minder).
Misschien wil die collega van mijn man nog wel vaker iets voor me kopen ik kan in ieder geval vast gaan uitzoeken. ha ha.
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Eindelijk, na heel lang wachten

Berichtdoor draco op 13 maart 2010 17:23

Patty schreef:De Strelitzia is gekocht door een collega van mijn man die de inkoop van bloemen en planten regelt. Mijn man werkt dus bij een soort van groothandel. Hij is van de week rechtstreeks aan de klok gekocht.
De prijs vindt ik een beetje lullig om hier te vermelden, maar ik kan je dit vertellen dat het echt heel weinig is geweest. Als je bedenkt wat zo'n plant zou mogen kosten in een regulier tuincentrum oid. dan daar de helft van de helft van (en misschien nog wat minder).
Misschien wil die collega van mijn man nog wel vaker iets voor me kopen ik kan in ieder geval vast gaan uitzoeken. ha ha.
Patty


zou leuk zijn om misschien samen aankoop te doen hier met enkele leden
misschien eens verder informeren ????
draco
 

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten