canna's uit de grond halen?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

canna's uit de grond halen?

Berichtdoor Patty op 30 maart 2010 14:03

Hallo allen,
Ik heb twee canna's in pot, t.w. Canna Stuttgart en Canna Musafolia Rubrum en die heb ik in de bloempot laten overwinteren wat toch nog toe goed is gegaan. De canna stuttgart heeft al een aantal neuzen boven de grond maar die zitten vooral aan de rand en onder de rand van de bloempot (zie foto). Nu lijkt het me beter om ze uit de grond te halen, eventueel te delen, en opnieuw de planten.
Mijn vraag is nu: kan dat nog? hoe moet ik dat aanpakken?

Dit is het eerste jaar dat ik canna's heb en ik heb dus totaal geen ervaring. De canna Musafolia vertoont nog geen teken van leven, zijn die altijd later als de Stuttgart?

Kortom heel veel vragen, wie kan/wil me helpen?
Patty
Bijlagen
IMG_0498.JPG
IMG_0498.JPG (184.42 KiB) 3363 keer bekeken
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: canna's uit de grond halen?

Berichtdoor TropiRo op 30 maart 2010 18:31

Je kan ze nu nog delen, je haald de knol uit de grond, als je de knol goed bekijkt zie je verschillende groeipunten, zo'n groeipunt pak je vast en kijkt dat er wortels aanzitten en breekt of snijd deze af en zet deze weer in een pot, houdt de grond niet te vochtig anders heb je kans dat ze weg rotten.

Als je de musfolia uit de pot haald om te delen kan je zien waarom hij nog niet aan de groei is. Mijn ervaringen met de 2 soorten is dat ze eigenlijk op hetzelfde moment beginnen te groeien.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: canna's uit de grond halen?

Berichtdoor Patty op 30 maart 2010 18:35

Dank je wel Ro, ik had ze vanmiddag weer naar binnen gezet omdat er regen en lage temperatuur voorspeld wordt.
Morgen ga ik aan de slag. Vindt het wel een beetje eng omdat ik niet weet hoe het eruit ziet of zou moeten zien. Ga eerst maar een beetje googlelen om te zien wat ik kan verwachten.
Je hoort van me of het gelukt is.
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: canna's uit de grond halen?

Berichtdoor amourath op 30 maart 2010 18:44

Patty schreef:Vindt het wel een beetje eng omdat ik niet weet hoe het eruit ziet of zou moeten zien. Ga eerst maar een beetje googlelen om te zien wat ik kan verwachten.


Zo:

Afbeelding

Afbeelding
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: canna's uit de grond halen?

Berichtdoor Patty op 30 maart 2010 18:54

Zo dus.... Dank je wel Amourath. Zoals gezegd ga ik morgen aan de slag, maar nu hoef ik niet meer te googlelen.
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten