musa basjo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa basjo

Berichtdoor Karla op 07 apr 2010 08:01

Vorig jaar zeer grote musa plant geplant , in de winter deze goed ingepakt .
toch wanneer we de verpakking eraf deden waren de planten tot tegen de grond weg, niets meer van te zien.
de stam had een diameter van 15 cm maar deze lijkt rot, zouden er nog scheuten komen, of moet ik de boel uitgraven en een nieuwe planten?

groetjes Karla
Karla
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 apr 2010 19:20
0 bedankjes

Re: musa basjo

Berichtdoor philip op 07 apr 2010 10:02

Hoi,
Niet uitgraven,die zal nieuwe scheuten maken(als de wortels niet kapot gevroren zijn)
maar voorlopig nog te vroeg en te koud. Het kan eind mei of later zijn als de nieuwe
scheuten eraan komen,veel word bepaald door het weer die op komst is .
Mvg Philip.
philip
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 04 aug 2009 22:01
Woonplaats: Menen (west-vlaanderen)
11 bedankjes

Re: musa basjo

Berichtdoor draco op 07 apr 2010 11:07

idem dito hier Karla
had ook een mooie groep staan ( 6 tal bomen , 2 m hoog ) en alles goed ingepakt maar toch tot op de grond "pap" geworden
ik heb de stammen dmv een spade weggestoken tot wanneer ik op het "harde" deel kwam ( is juist boven de grond )
en momenteel heb ik een stuk vijverfolie over gans de opp van de groep liggen , om te zorgen dat ze de vorige dagen ( met al die regen )niet te nat werden , en op dagen , zoals gisteren en vandaag met mooie temp , verdwijnt de folie zodat ze kunnen wennen aan de zon en opnieuw scheutjes aanmaken
gisteren gezien dat er reeds een scheutje klaar zat om naar boven te komen
dus niet wanhopen , gewoon afwachten
draco
 


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten