Nieuwe aanwinst

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor KevinC op 23 aug 2010 20:38

Hey :)

Had een tijdje geleden bij James ook een basjoo met een rode waas aan de onderkant van het blad gekocht maar die is ondertussen bijna volledig verdwenen. :(

Hier een paar foto's van de thompsonii van hoe hij er vandaag bijstaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor TropiRo op 13 sep 2010 19:59

griphuz schreef:Er schijnt inderdaad een basjoo te zijn met een rode waas aan de onderkant van het blad, maar er zijn maar 1 of twee mensen in Nederland en Belgie die deze hebben, en dat rood is lang niet zo duidelijk als bij een sikkimensis.
Wil je het zeker weten, voel dan aan het blad zonder ernaar te kijken, sikkimensis heeft veel dikker blad dan basjoo.

Groetjes,
Remko.


Dan ben ik bij toeval 1 van deze personen, ik ben van mening dat er veel meer zijn.
Ik zie de M. basjoo meer als de T. fortunei, in deze soort zit ook veel variatie.
Als je kijkt naar 1000 stuks M. basjoo's die uit de weefselkweek komen dan zit er in die partij veel variatie, van compleet groen, rode streep, smal blad, breed blad, rode waas, gevariateerd blad enz.
Ook heeft het vele weefselkweek met de M. basjoo de soort weinig goed gedaan qua soort echtheid en is er door de weefslekweek veel variatie opgetreden waardoor het bijna onmogelijk maakt om eventuele basjoo soorten ( als ze bestaan buiten de shakalin) uit elkaar te houden.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 133 gasten

cron