musa sikkimenis

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: musa sikkimenis

Berichtdoor p e t e r op 23 apr 2010 21:01

Ik vermoed dat je potgrond aan de droge kant is omdat het water er direct doorloopt. De bladeren vouwen zich toe om minder vocht te verdampen. Dit zie je ook op warme zomerdagen in de volle grond.
Vermoedelijk verbruikt je plant nu veel water met de sterke groei. Zet plant eens een uurtje in een emmer met water en bekijk het effect eens.

Petr
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: musa sikkimenis

Berichtdoor banaantje op 24 apr 2010 11:21

hallo,
Heb intussen 1 van de 2 planten verpot, had al een mooi wortelgestel :). Als hij volgende week dan lekker verder doorgroeit, dan verpot ik de ander ook. Ging in het plaatselijke tuincentrum kijken voor onderzetters en toen zag ik dat ze daar dus ook perliet verkochten. :-) Had ik dat een uur eerder geweten... Maja, heb ze mee evengoed meegenomen en dan gebruik ik ze bij de volgende "verpot-actie" :-) Heb wel wat gedroogde koemestkorrels gemengd bij de nieuwe potgrond, dat is toch wel ok eh??
groeten
banaantje
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 22 apr 2009 19:32
Woonplaats: limburg
0 bedankjes

Re: musa sikkimenis

Berichtdoor Christophe op 24 apr 2010 11:36

Ja hoor, je mag gerust koemestkorrels vermengen met potgrond. Kunstmest zoals roze korrel dien je op de potgrond te strooien, nooit te vermengen ;)

Christophe :)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten