musa lidl

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa lidl

Berichtdoor segers301 op 08 jul 2010 19:03

Mijn vriendin heeft vandaag een musa meegebracht uit de lidl (3.99)


Kan iemand zeggen welke soort dit is? op het kaartje staat gwn musa en dat hij tussen 15 en 25 ° moet hebben
Herschaalde kopie van DSCF0570.jpg
Herschaalde kopie van DSCF0570.jpg (48.69 KiB) 5693 keer bekeken


grt
Jonathan
segers301
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 19 jun 2010 17:03
Woonplaats: Ternat
10 bedankjes

Re: musa lidl

Berichtdoor amourath op 08 jul 2010 19:14

Aan de typische vlekken op het blad kan je zien dat het om een Musa acuminata 'Dwarf Cavendish' gaat. De vlekken worden minder zichtbaar wanneer de plant ouder is. Het is een makkelijke huiskamerbanaan.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: musa lidl

Berichtdoor draco op 08 jul 2010 19:14

is een musa cavendisch
binnenplant , die tijdens de zomer wel buiten kan staan , wel eerst laten gewennen aan het felle zonlicht , want anders verbrand je de bladeren
en binnen op een plaats zetten met redelijk veel licht
af en toe wat extra meststof geven ( buiten kan je gedroogde koemestkorrels geven ,binnen liefst vloeibare mest want die koemestkorrels geven wel een reukje af en durven soms zorgen voor kleine vliegjes )
veel plezier ermee

ps : ik kon ook aan de verleiding niet weerstaan en heb ook eentje meegenomen , er staan er nu 5 hier in huis en dan nog eens + 15 andere buiten en op het terras
draco
 

Re: musa lidl

Berichtdoor draco op 08 jul 2010 19:15

amourath schreef:Aan de typische vlekken op het blad kan je zien dat het om een Musa acuminata 'Dwarf Cavendish' gaat. De vlekken worden minder zichtbaar wanneer de plant ouder is. Het is een makkelijke huiskamerbanaan.


het is wel geen "dwarf" hoor , is daarvoor veel te groot , is de gewone cavendish
draco
 

Re: musa lidl

Berichtdoor segers301 op 08 jul 2010 19:33

Bedankt voor de snelle reacties.

stond al buiten maar beter binnenzetten dus. Mag deze de vloeibare meststof voor palmen van dcm hebben of haal ik beter een andere.
Als ik hem uit de plastiek haalde heb ik gezien dat hij een gescheurd blad heeft.
Haal ik dit er af of laat ik beter gewoon hangen?
segers301
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 19 jun 2010 17:03
Woonplaats: Ternat
10 bedankjes

Re: musa lidl

Berichtdoor draco op 08 jul 2010 20:53

segers301 schreef:Bedankt voor de snelle reacties.

stond al buiten maar beter binnenzetten dus. Mag deze de vloeibare meststof voor palmen van dcm hebben of haal ik beter een andere.
Als ik hem uit de plastiek haalde heb ik gezien dat hij een gescheurd blad heeft.
Haal ik dit er af of laat ik beter gewoon hangen?


dat gescheurd blad , is niks hoor , de mijne heeft er ook eentje
dat komt waarschijnlijk door het vele vastpakken in de winkel door de mensen
gewoon laten hangen , en eenmaal de plant goed in groei is , zullen er nieuwe bladeren aankomen en zullen de oude vanzelf verdorren en dan kan je ze verwijderen
en vloeibare meststof dcm voor palmen , kan zeker geen kwaad
ikzelf gebruik ook veel de meststof die je kan vinden in de Lidl
goedkoop , maar toch goed
draco
 

Re: musa lidl

Berichtdoor amourath op 08 jul 2010 20:54

draco schreef:
amourath schreef:Aan de typische vlekken op het blad kan je zien dat het om een Musa acuminata 'Dwarf Cavendish' gaat. De vlekken worden minder zichtbaar wanneer de plant ouder is. Het is een makkelijke huiskamerbanaan.


het is wel geen "dwarf" hoor , is daarvoor veel te groot , is de gewone cavendish


't Is quasi altijd de dwarf die in supermarkten wordt verkocht, en die wordt ook tegen de 2m hoog hoor, ik heb er zelf zo één staan :) Bij de moederplant kwamen de bladeren veel dichter op elkaar, maar de pups hadden minder licht en zagen er net zo uit als de foto hierboven. Ik blijf bij m'n eerste antwoord! :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: musa lidl

Berichtdoor p e t e r op 08 jul 2010 21:12

Je kan deze wel makkelijk in de zomermaanden buiten laten staan (zolang de nachttemperatuur niet onder de 10° gaat). Wel eerst laten wennen aan de zo'n of accepteren dat je een maandje verbrande bladeren hebt.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: musa lidl

Berichtdoor segers301 op 08 jul 2010 21:26

p e t e r schreef:Je kan deze wel makkelijk in de zomermaanden buiten laten staan (zolang de nachttemperatuur niet onder de 10° gaat). Wel eerst laten wennen aan de zo'n of accepteren dat je een maandje verbrande bladeren hebt.

Peter



Had ergens gelezen dat deze beter niet buitenstaan omdat de bladeren snel inscheuren door de wind..
Maar ga het toch maar proberen op een beschutte plaats..
segers301
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 19 jun 2010 17:03
Woonplaats: Ternat
10 bedankjes

Re: musa lidl

Berichtdoor djoeke op 08 jul 2010 22:21

als je ze te snel in de zon zet krijg je dit
IMG_1937.JPG
IMG_1937.JPG (56.04 KiB) 5656 keer bekeken
IMG_1938.JPG
IMG_1938.JPG (57.86 KiB) 5656 keer bekeken

je kan de verbrande bladeren ook verwijderen hoor ( gewoon tegen de stam afsnijden) als je ze laat hangen verdrogen ze vanzelf verder en krijg je een natuurlijkere look kwestie van smaak he .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 101 gasten