Strelitzia takken niet fier omhoog

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Strelitzia takken niet fier omhoog

Berichtdoor Swinty op 06 jun 2020 11:16

Wij hebben sinds een jaar een strelitzia (tweedehandser) en hij lijkt het best aardig te doen. De plant krijgt regelmatig nieuwe bladeren en heeft van de winter een bloem gekregen. De plant staat binnenbij een raam op het zuiden waarbij we in de zomer de screen een stuk dicht doen om extreme warmte en de zon beperkt te houden. De plant krijgt 1 keer in de week een paar liter water en 1 x per maand doe ik daar plantenvoeding bij
Nu valt ons op dat op fotos van de plant deze de takken altijd mooi omhoog heeft staan. Onze plant heeft al min of meer van het begin dat de takken erg wijd staan en deze lijken langzaam steeds wat wijder te gaan staan. Is dit normaal? Moet ik wat aanpassen in de verzorging?

Afbeelding
Swinty
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 jun 2020 09:46
0 bedankjes

Re: Strelitzia takken niet fier omhoog

Berichtdoor batdah op 06 jun 2020 17:13

Heeft de pot wel afvoergaten!!!
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Strelitzia takken niet fier omhoog

Berichtdoor Swinty op 07 jun 2020 11:16

Nee er zitten geen gaten in de pot maar de eerste 15 cm waar ik met vinger kan graven voelt droog aan en als ik er een houten stok tot de bodem in steek komt deze er droog uit. Alleen bij een paar minuten achter laten van de stok voelt het laatste stuk wat klam aan (maar niet nat zoals wanneer deze in een laag vocht staat).
Swinty
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 jun 2020 09:46
0 bedankjes

Re: Strelitzia takken niet fier omhoog

Berichtdoor batdah op 14 jun 2020 02:47

Je kunt beter gaten in de pot boren want dit gaat vroeg of laat toch fout, is het niet het water dan zijn het wel de kalkzouten die de plant langzaam vergiftigen.

Ps en deze plant kun je beter buiten zetten want voor permanent binnen verblijf is deze minder geschikt.
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten