Ensete Ventricosum & Maurelli

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 okt 2010 01:03

Haai vrienden,

Ben druk druk bezig (zoals iedereen wel zeker) de tuin langzaam aan winter bestendig te maken,
heb afgelopen dagen de bananen al uit gedaan, nu al omdat ik dan daar al vanaf ben en
de potten/kluiten kunnen dan al beginnen uitdrogen....
Ik weet niet hoe ik het klaarspeel (ZONDER GRAS HE !) maar ik heb al jonge monstertjes en
wil deze even met jullie delen :mrgreen:

Foto van Mei dit jaar van mijn grootste Maurelli

Afbeelding

Foto van dezelfde Maurelli enkele dagen geleden....

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder een foto ook van Mei dit jaar van me'n gewone ventricosum, LET OP de rood omkringde Maurelli rechts in dat potje op het terras !!

Afbeelding

Hieronder mijn gewone ventricosum enkele dagen geleden,
LET OP, op de tweede foto de rood omkringe Maurelli
rechts in die kuip op het terras is dezelfde als van in dat kleine potje hierboven !! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn grote ventricosum is echt een beest geworden en toch zo'n korte en flauwe zomer gehad !!
Komt nog van bij Tropical Geert, het plantje is nu twee jaartjes oud, de laatste bladeren werden MEGA, bijna een meter breed !! :shock:
Ben zeer benieuwt naar volgend jaar, kan niet meer wachten, kunne we de winter niet overslaan ?!! :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Dimi Exotisch Hofke op 26 okt 2010 19:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor djoeke op 26 okt 2010 06:21

Hey dimi ,

waarom de rekfolie errond is dat om plaats te beperken ? zie dat je het ook rond de pot hebt gedaan wss om te verplaatsen .
Laat je die errond zitten ? is dat niet gevaarlijk om te rotten .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor arpad veldhuis op 26 okt 2010 06:24

ik denkt dat dat met de folie niet goed gaat de plant blijft te nat(condensvorming)je kan het beste al het blad afsnijden en dan droog en donker weg leggen

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor djoeke op 26 okt 2010 06:26

Het lijkt me wel erg handig om te hanteren zo , dan heb je niet het probreem als je ze naar boven moet dragen en ze schuin moet houden dat de pot er steeds afvalt natuurlijk.
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor chrisvm op 26 okt 2010 06:51

Hoi..dat zijn idd al serieuze joekels :shock:
ik zien er al naar uit deze hier groot te brengen..heb ook een maurelli en 2 ventricosums maar die zullen nog ewa moeten groeien..ik kan spijtiggenoeg 2 van je foto's niet bekijken..staan er maar voor 1/5 op..of ligt dat aan mij..ben net terug van werk en al van 07u gisteren wakker..
Succes met het overwinteren ervan en dan zien wat ze volgend jaar doen..ben ik ook wel curieus achter..
Grtz Chris
Avatar gebruiker
chrisvm
 
Berichten: 500
Geregistreerd: 22 aug 2010 16:17
Woonplaats: westerlo.be
19 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 okt 2010 14:20

Die folie is idd voor het gemak zoals Bart al zegt :)
1) Is veel gemakkelijker om uit te graven en te verplaatsen, zitten de bladeren niet zo in de weg...
2) Ook rond de potten gedaan omdat er dan niet nog meer water inkan tijdens de vele regen de laatste tijd,
heb nu een grote tent gekocht en afgelopen weekend opgezet en nu staan alle potten daar in dus de folie is er terug af.
Ik weet ook wel dat dat niet goed komt om zo te overwinteren met die folie errond, was dus gewoon voor het gemak en tijdelijk ! ;)
Maareuuhh...Bart, naar boven dragen...?!! :lol: Weet je wat tees weegt, zeker meer dan 100kg,
kon het maar net een beetje tillen als ik wou maar das geen doen hoor !
Je moet dit al rollen en dan met karretje of kruiwagen verplaatsen ! ;) Blijft dus mooi beneden (is onmogelijk naar boven te dragen !) in de garage staan als die er wel inpast... :?

@Arpad, Bladeren gaan er idd nog af en plat legge is ook geen optie hoor,
dan gaat het mis doordat het groeipunt steeds naar boven wil groeien en daardoor krijg je jaja een kromme banaan :)
Kijk anders maar eens op die site van die duitse man met zen bananenhobby...

Chris, zolang hoef je niet te wachten hoor, mijn monstertjes zijn nog maar 2 jaartjes jong !
Wat de foto's betreft, zou ik niet weten, ik zie ze allemaal alleen is de forumpagina helemaal
uitgerokken in de breedte voor een reden dat ik niet weet :? Nog mensen die niet alles zien ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor draco op 26 okt 2010 17:40

wat betreft die "uitgerokken" pagina
waarschijnlijk heb je ook internet explorer versie 8
en als je bovenaan , naast je adresbalk ( waar je dus de site intikt ) klikt op het symbool met de "doorgesneden pagina" ( = compatibiliteitsweergave ) dan zou de pagina zich moeten aanpassen aan je pc scherm
draco
 

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor djoeke op 26 okt 2010 17:52

heb ook al een rol folie liggen :lol:
en ja die foto's is wel een beetje lastig , kan ze wel zien maar heel mijn scherm is uitgerokken :?
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor chrisvm op 26 okt 2010 19:14

hoi..nu kan ik de foto's wel allemaal zien..er staat me nog iets te wachten dan volgend jaar.. ;)
grtz chris
Avatar gebruiker
chrisvm
 
Berichten: 500
Geregistreerd: 22 aug 2010 16:17
Woonplaats: westerlo.be
19 bedankjes

Re: Ensete Ventricosum & Maurelli

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 26 okt 2010 19:24

@Peter, thx voor de tip maar dat wist ik al en helpt ook niet...
Heb even de links aangepast maar kzie geen verschil, ik upload foto's via Imageschack en
heb net even alle mogelijke links geprobeerd maar niks helpt, ik kan wel thumbnails pakke mor
dan zijn ze weer miniscul klein en blijven ook zo als je erop klikt dusja, ik weet het ook ff niemeer sorry !!
Binnekort ga ik terug mijn telenet webpage gebruike hiervoor, zal veel beter zijn ma moet daarvoor
eerst nog even iets fix'en dus nog ff geduld.. :)

@Bart, die strechfolie neem ik steeds mee van men werk, is echt een grief, supersterk, uitrekbaar en
blijft aan elkaar plakken !! Heb ik altijd mee in de auto als ik ook naar de tuincentra's ofzo ga,
gebruik ik echt voor alles en is superhandig !! :mrgreen:

@Chris, blij te horen dat je ze nu wel kan zien ! Zeker in de volle grond zette voor goede groei !! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 115 gasten