bananan plant

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

bananan plant

Berichtdoor husqy op 27 jul 2010 16:42

just terug van winkel wou een mooie boom komen ma was verkocht was telaat dus heb weer een bananan plant gekocht :D zal direc foto's plaatsen groetjes
Bijlagen
DSC03064.JPG
DSC03064.JPG (145.47 KiB) 4679 keer bekeken
DSC03066.JPG
DSC03066.JPG (124.98 KiB) 4679 keer bekeken
DSC03065.JPG
DSC03065.JPG (165.13 KiB) 4679 keer bekeken
Avatar gebruiker
husqy
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 26 jul 2010 16:41
Woonplaats: genk belgie
5 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor djoeke op 27 jul 2010 20:18

Die bovenste is de Musella lasiocarpa of wist je dat toen je hem kochte
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor husqy op 27 jul 2010 21:42

ja ik wis da ze zijden ook da die tegen -12 kon in de winter ma da twijfel ik beetje aan iemand ervaring mee grt
Avatar gebruiker
husqy
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 26 jul 2010 16:41
Woonplaats: genk belgie
5 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor erna op 27 jul 2010 22:07

hallo,
De musella kan zo goed als geen vorst verdragen. Best overwinteren in een vorstvrije serre.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor husqy op 27 jul 2010 22:14

ja dacht het ging ze toch binne zetten in de winter is altijd beste morgen nog ma eens gaan winkele wil een albizia hebben zijn zo mooi
grt
Avatar gebruiker
husqy
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 26 jul 2010 16:41
Woonplaats: genk belgie
5 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor Tropthaipalms op 01 aug 2010 01:13

erna schreef:hallo,
De musella kan zo goed als geen vorst verdragen. Best overwinteren in een vorstvrije serre.

groetjes, Erna


Dit klopt dan weer niet :( De musella Lasiocarpa kan namelijk evengoed tot meer vorst verdragen als een basjoo , en is minder werk dan een basjoo in te pakken , gewoon de bladeren eraf snijden en er vanboven stro op gooien tot hij mooi onder een berje zit , bij mij weten zijn ze al altijd terug gekomen uit de oude stammen of met uitlopers. Zet ik namelijk basjoos in mijn serre om te overwinteren waar het trouwens bijna evenhard vriest als buiten en enkel de wind gebroken is zijn alle basjoo in de serre dood ! Alle lasiocarpa die in mijn serre overwinteren blijven de stammen intact of lopen ze terug uit met uitlopers. Na mijn ervaring en van klanten die ze beschermen met een berg stro is het geen probleem en gemakkelijker dan een basjoo. Enkel vind ik het plakaatje wel grappig met de banaan erop , want opzich is het eigelijk geen banaan maar familie van en komen er ook geen bananen aan maar wel een prachtige gele bloem die 6 maanden bloeit. De bloem word in Thailand en in Azie overal gebruikt om aan de tempels te hangen.

Mvg Michael :thai:
Tropthaipalms
 

Re: bananan plant

Berichtdoor Christophe op 01 aug 2010 01:42

Tropthaipalms schreef:
erna schreef:hallo,
De musella kan zo goed als geen vorst verdragen. Best overwinteren in een vorstvrije serre.

groetjes, Erna


Dit klopt dan weer niet :( De musella Lasiocarpa kan namelijk evengoed tot meer vorst verdragen als een basjoo , en is minder werk dan een basjoo in te pakken , gewoon de bladeren eraf snijden en er vanboven stro op gooien tot hij mooi onder een berje zit , bij mij weten zijn ze al altijd terug gekomen uit de oude stammen of met uitlopers. Zet ik namelijk basjoos in mijn serre om te overwinteren waar het trouwens bijna evenhard vriest als buiten en enkel de wind gebroken is zijn alle basjoo in de serre dood ! Alle lasiocarpa die in mijn serre overwinteren blijven de stammen intact of lopen ze terug uit met uitlopers. Na mijn ervaring en van klanten die ze beschermen met een berg stro is het geen probleem en gemakkelijker dan een basjoo. Enkel vind ik het plakaatje wel grappig met de banaan erop , want opzich is het eigelijk geen banaan maar familie van en komen er ook geen bananen aan maar wel een prachtige gele bloem die 6 maanden bloeit. De bloem word in Thailand en in Azie overal gebruikt om aan de tempels te hangen.

Mvg Michael :thai:

Hey Michael,

Ik hoor beide verhalen: sommigen zeggen geen vorst, anderen zeggen dan weer wél (veel) vorst. Bij mijn weten kunnen ze best wat hebben maar deze winter ga ik zelf ook beetje testen ;)

Interessant verhaal ivm de bloem. Van waar komt de naam nu weer (Chinese Lotusbanaan) vandaan?

Bekijk de volgende link even husqy, dan weet je hoe je plant er over enkele jaren zal uitzien:
Musella lasiocarpa ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor wsnbm op 01 aug 2010 10:00

Bekijk de volgende link even husqy, dan weet je hoe je plant er over enkele jaren zal uitzien:
Musella lasiocarpa ;)

Christophe



En als je Chinese Lotus, schrijft een stuk gemakkelijker dan Musella Lasiocarpa :D , nu in een pot staat, komt die bloem er dan na 4 a 5 jaar ook uit, moet de Chinese Lotus ook verpot worden op den duur?

Alvast bedankt. :thai:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor erna op 01 aug 2010 10:07

Michael,
Je mag wel niet vergeten dat zowel jij als ik niet zover van de kust wonen. Bij ons was het deze winter 1 nacht - 9, en enkele andere nachten - 7, en met bescherming van een serre zal de min. temperatuur misschien - 3 graden geweest zijn.
Dus heel wat anders dan de mensen die bv. in Antwerpen en Limburg wonen, en die opnieuw zeer koude temperaturen hadden, zodanig dat er zelfs trachycarpussen gesneuveld zijn...

groetjes, en proficiat met je mooie verzameling planten,

Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: bananan plant

Berichtdoor husqy op 01 aug 2010 11:00

thx allemaal zet deze winter mijn boompjes nog binne vanaf volgend jaar gaan ze de volle grond in.
dan ma goe inpakken met stro ;) dan zullen ze wel overleven

groetjes
Avatar gebruiker
husqy
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 26 jul 2010 16:41
Woonplaats: genk belgie
5 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten