bananan plant

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: bananan plant

Berichtdoor Tropthaipalms op 01 aug 2010 14:56

erna schreef:Michael,
Je mag wel niet vergeten dat zowel jij als ik niet zover van de kust wonen. Bij ons was het deze winter 1 nacht - 9, en enkele andere nachten - 7, en met bescherming van een serre zal de min. temperatuur misschien - 3 graden geweest zijn.
Dus heel wat anders dan de mensen die bv. in Antwerpen en Limburg wonen, en die opnieuw zeer koude temperaturen hadden, zodanig dat er zelfs trachycarpussen gesneuveld zijn...

groetjes, en proficiat met je mooie verzameling planten,

Erna


Hallo Erna

Ja dat weet ik , maar ik wou gewoon eens aantonen dat het wel vreemd is dat een gewone basjoo in de serre tijdens een overwintering sneuvelt en een musella lasiocarpa niet. Daarbij dat een musella lasiocarpa echter wel iets sterker is dan een basjoo op winterhardheid dan men denkt. Ik heb ook vaste klanten die al 4 jaar basjoo en lasiocarpa in de tuin hebben. Ieder jaar zijn ze verplicht om nieuwe basjoos te kopen terwijl ze nog na 4 jaar hun aangekocht lasiocarpa hebben die ondertussen massaal uitgezet is. Bedankt voor het compliment maar zoals je weet zal ik toch met tijd en binnenkort als andere investeringen afgehandeld zijn afscheid moeten nemen van mijn totale collectie in Belgie. Zo heb ik ook volgens mij de grootste Yucca Baccata die er is ! Ik heb ooit in 2006 Exo center overgenomen waarbij deze in zijn collectie zat. Yucca Baccata is bijna uitgestorven en zijn er geen exemplaren meer die geimporteerd worden. Exo cemter was trouwens de eerste die ooit een exotenzaak in belgie opgestart had. Het moment het zover is voor definitief vertrek naar Thailand zal ik wel in het openbaar laten weten dat ik alle collector items verkoop waarbij het voor de rappe beslissers zal zijn. Maarja , het een is het ander , als je de fotos bekijkt wat ik al heb van collector items in Thailand kan ik ook niet klagen , en de paar fotos die ik geupload heb is ver van alles wat ik heb in Thailand :D

Mvg Michael :thai:
Tropthaipalms
 

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten