Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Berichtdoor edwardkarin op 13 aug 2010 21:25

Ik kan wel warmer overwinteren, ik heb ook een maurelli als kamerplant dus.

Ik kreeg ook reacties dat men aan de cheesmanii denkt, degenen die ik heb, ikzelf weet het niet, want van de cheesmanii vind je op google ook niet zoveel plaatjes en er staat ook weer een afbeelding tussen met een rode stam en de naam cheesmanii, ik raak er echt van in de war, wat nu wel en wat nu niet.

gr. Edward
Bijlagen
x 003.JPG
x 003.JPG (124.09 KiB) 2974 keer bekeken
Avatar gebruiker
edwardkarin
 
Berichten: 165
Geregistreerd: 30 nov 2009 21:51
Woonplaats: Almere
2 bedankjes

Re: Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Berichtdoor KevinC op 13 aug 2010 21:37

Dat is een basjoo 'Red' ;)

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Berichtdoor edwardkarin op 13 aug 2010 21:37

Palmfarmonline.com

These plants are 60/70cm tall from base of pot to top of plant. This is the much rarer version of the loved and well known Musa basjoo. This variety of Japanese banana has striking foliage – large leaves flecked strongly with red patches, arching up from a main stem. It brings a tropical atmosphere to any garden, and in ideal conditions, fruit may be produced although not in the UK. It is a tender perennial and should be moved to a frost-free area during winter and planted out when all chance of frost has past, or be wrapped in horticultural fleece in milder areas. The root stock is capable of withstanding about -5°C to -8°C without any protection. However given some protection (with 6" or more of a good mulch and the original root crown planted some 3" to 4" below soil level), the roots can survive up to about -20°C. Basically, it’s simple, protect them or bring them indoors when the frosts threaten!

Dit plaatje staat erbij afgebeeld.
Bijlagen
IMG_0250_large.jpg
IMG_0250_large.jpg (61.14 KiB) 2968 keer bekeken
Avatar gebruiker
edwardkarin
 
Berichten: 165
Geregistreerd: 30 nov 2009 21:51
Woonplaats: Almere
2 bedankjes

Re: Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Berichtdoor edwardkarin op 13 aug 2010 21:51

Product 23/25



larger image RED MUSA BASJOO - RARE

This is the much rarer version of the loved and well known Musa basjoo. This variety of Japanese banana has striking foliage – large leaves flecked strongly with red patches, arching up from a main stem. It brings a tropical atmosphere to any garden, and in ideal conditions, fruit may be produced although not in the UK. It is a tender perennial and should be moved to a frost-free area during winter and planted out when all chance of frost has past, or be wrapped in horticultural fleece in milder areas. The root stock is capable of withstanding about -5°C to -8°C without any protection. However given some protection (with 6" or more of a good mulch and the original root crown planted some 3" to 4" below soil level), the roots can survive up to about -20°C. Basically, it’s simple, protect them or bring them indoors when the frosts threaten! Despatch May onwards 1 litre pot
Bijlagen
Musa%20Maurellii%203%20CN.jpg
Musa%20Maurellii%203%20CN.jpg (146.21 KiB) 2966 keer bekeken
Avatar gebruiker
edwardkarin
 
Berichten: 165
Geregistreerd: 30 nov 2009 21:51
Woonplaats: Almere
2 bedankjes

Re: Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Berichtdoor edwardkarin op 13 aug 2010 21:53

T&J palms en yucca's

Deze Musa is een variatie op de welbekende Musa basjoo, echter heeft de Musa basjoo “Red” een rode stam
en bladnerven. Onder de ideale omstandigheden kan deze musa een hoogte bereiken van 2 meter in één jaar
tijd, uiteindelijk kan hij 4 tot 6 meter hoog worden. Bij de basis van de stam zullen meerdere stammen ontstaan en
na een aantal jaar heb je al een heus bananenbos. Volwassen exemplaren kunnen na verloop van tijd gaan
bloeien, achter de bloem ontstaan kleine banaantjes. Na de bloei sterft deze desbetreffende stam af, maar zal
weer nieuwe zijscheuten aanmaken vanaf de basis. De Musa basjoo “Red” houdt van veel water en mest in het groeiseizoen. Op een plek in de zon of halfschaduw voelt hij zich het beste thuis. Het blad kan het minste vorst verdragen en zal al snel afsterven bij lichte vorst. De stam kan echter meer verdragen, maar het is aan te raden
deze ter bescherming van de vorst in te pakken. Mocht ondanks dit alles de stam het toch niet redden, is de kans
op nieuwe uitlopers in het voorjaar vanuit de wortels zeer groot.

Bladeren vorstbestendig tot - 2 ºC
Wortels vorstbestendig tot - 7 ºC
Bijlagen
TenJ%20Musa%20basjoo%20red%20closeup.jpg
TenJ%20Musa%20basjoo%20red%20closeup.jpg (53.37 KiB) 2966 keer bekeken
Avatar gebruiker
edwardkarin
 
Berichten: 165
Geregistreerd: 30 nov 2009 21:51
Woonplaats: Almere
2 bedankjes

Re: Musa basjoo red 'dit vond ik erover'

Berichtdoor TropiRo op 14 aug 2010 17:46

edwardkarin schreef:Ik kreeg ook reacties dat men aan de cheesmanii denkt


Zal iedereen een beetje op weg helpen...foto´s net genomen.

M. cheesemani
Afbeelding

M. basjoo red
Afbeelding

Zoals je ziet is er een groot verschil ik kleur van de stam en de bladeren van de cheesemani zijn veel lichter van kleur dan de basjoo red, ook is opgevallen dat de basjoo red in halfschaduw vlekken in het blad krijgt zoals een dwarf cavendish en dit wijst erop dat het een dwarf soort is en waarschijnlijk niet groter wordt dan 3-4 meter.

M. dwarf green
Afbeelding

De basjoo red en dwarf red heb ik nu 1,5 jaar naast elkaar groeien en wat opvalt is dat het 2 druppels water zijn en hetzelfde reageren op temperatuur en licht.

Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 125 gasten