Musa acuminata verdorde bladeren

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa acuminata verdorde bladeren

Berichtdoor s.janssen op 27 nov 2010 22:22

Ik heb zin's vandaag mijn eerste banaan mogen ontvangen.
Ze stonden in een koude (hobby) kas en heb ze vandaag uitgegraven tegen de kou.
De bananen verpot en 1 mee naar huis genomen. Na anderhalf uur + verjaardag + anderhalf uur in de auto heb ik de banaan in de kamer gezet. In de auto stond de plant beetje geklemt met de bladeren overal tegen aan. Na thuiskomst merke ik dat paar bladeren verdroogde en begonnen te krullen. Helaas was er een blad geknakt in de reis naar huis dus die hangt ook naar beneden.

Ik dacht dat de bladeren wel zouden opknappen en heb ze thuis meteen op plaats gezet en flink wat water gegeven. Ik heb het idee dat erger wordt. Kan ik deze bladeren afsnijden. Geeft dit schade aan de plant?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Musa acuminata verdorde bladeren

Berichtdoor Christophe op 27 nov 2010 22:27

Je mag de bladeren gerust afknippen hoor. Ik knip in de winter altijd de meeste bladeren af van de bananenplanten en zet ze dan in de serre. De goede bladeren laat ik wel hangen maar in de herfst zijn er dat niet veel hé :) Dus doe gerust ;)

Kijk ook even of er geen ongedierte op de plant zit. Ik had net een paar bladluizen op een van m'n bananenplanten.

Veel succes ermee! :thumb_up:

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten