Ensete Maurelii, the Ethiopian way

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Ensete Maurelii, the Ethiopian way

Berichtdoor adriadriaans op 09 mei 2011 23:28

Vandaag kocht ik bij de Eurofleur in Leusden twee nieuwe Maurelii's. Mijn "big boys" hadden het door stroomuitval in de schuur het een ietwatje te koud gehad. Ik had ze na de komende zomer willen toppen om te poppen....het zal nu weer even moeten wachten. Ik heb na lang zoeken op het web een .pdf gevonden uit een Noorse universiteit waarin beschreven hoe de ensete wordt vermeerderd volgens de traditionele Ethiopische manier. Ik had het eerst zelf willen uitproberen maar omdat ik helaas nog een extra jaartje moet wachten zal ik anderen er alvast mee verblijden. De .pdf is 13 mb groot, ik zal daarom de link geven in plaats van de hele .pdf hier neer te zetten. Veel plezier! Henk

http://www.ub.uit.no/munin/handle/10037/2011
adriadriaans
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 05 mei 2011 22:39
Woonplaats: Ermelo
7 bedankjes

Re: Ensete Maurelii, the Ethiopian way

Berichtdoor tweety op 10 mei 2011 07:14

hallo

ik kom uit woudenberg en ben benieuwd wat je voor die maurelli's hebt betaald en hoe groot ze zijn
heb je ook een foto ervan altijd leuk
groet ron
tweety
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 20 apr 2009 11:23
Woonplaats: Chaam
1 bedankjes

Re: Ensete Maurelii, the Ethiopian way

Berichtdoor adriadriaans op 10 mei 2011 23:05

Ik heb er €9,95 voor betaald en ze zijn ongeveer een meter hoog boven de grond. Er was er nog 1 over die iets kleiner is dan de twee die ik mee nam. Een foto zit er voorlopig niet in, het is voor mij nu hoog seizoen. Dat betekend zo'n 65 uur per week, exclusief bijkomende noodzakelijke boekhouding.
Henk
adriadriaans
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 05 mei 2011 22:39
Woonplaats: Ermelo
7 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 137 gasten