musella lasiocarpa

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musella lasiocarpa

Berichtdoor Ronnie D op 17 mei 2011 15:37

Paar vragen over de musella lasiocarpa. Ik heb er 1 die hoop ik in bloei komt, hoe gaat het als hij uitgebloeid is sterft hij dan af of krijg je volgend jaar gewoon weer een bloem?? Is het het beste om de uitlopers er af te halen en appart in een potje te zetten, er zitten al een aantal grotere bij.
Ronnie D
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 25 nov 2010 11:11
Woonplaats: Mill
12 bedankjes

Re: musella lasiocarpa

Berichtdoor erna op 17 mei 2011 15:43

Hallo Ronnie,

Na de bloei sterft de bloem af, maar de bloem blijft wel een jaartje aan de plant. Er komt geen nieuwe bloem.

Ik zou een aantal uitlopers aan de plant laten. Om af te steken moeten ze minstens al 30 cm zijn, neem daarvoor de uitlopers die het verst van de moederplant staan.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: musella lasiocarpa

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 mei 2011 15:44

Na de bloei (die maanden duurt) sterft de plant die gebloeit heeft inderdaad af. Maar door de vele scheuten leeft de plant gewoon verder natuurlijk via die scheuten....
De scheuten mag/kan je verwijderen maar ze moeten toch redelijk groot zijn anders hebben ze nog geen wortels van zichzelf. In het begin sneed ik ze ook telkens af maar ik doe het niet meer omdat je niet kan volgen door de hoeveelheid scheuten hij blijft aanmaken :) Ook vind ik ze moeilijk te verwijderen omdat de scheuten vantussen de schubben van de schijnstam komen gegroeid !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: musella lasiocarpa

Berichtdoor Ronnie D op 17 mei 2011 23:09

Okeee, dan laat ik de kleintjes maar mooi zitten. De bloem heeft wel schade gehad heeft paar dagen zonder verwarming gestaan. Heb al het zachte/rotte er af gesneden en droog gemaakt. Hi ziet e rnu zo uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Den benieuwd of hij tegen de zon kan nu hij geen bladeren meer heeft. Weet iemand dat??
Ronnie D
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 25 nov 2010 11:11
Woonplaats: Mill
12 bedankjes

Re: musella lasiocarpa

Berichtdoor fordbully op 18 mei 2011 00:00

ik had een heel ander beeld van de bloei ;) nu zie ik het eens in het echt
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten

cron