Hoeveel pech kan je hebben als bananenplant?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Hoeveel pech kan je hebben als bananenplant?

Berichtdoor Christine op 01 okt 2011 21:10

Toen ik em kocht had ie gelijk last van een indentiteitscrisis; gekocht als musa velutina, blijkt het een musella lasiocarpa te zijn. De crisis eenmaal te boven, begint hij bladeren aan te maken. Helaas breken die 1 voor 1 steeds af, dus hij had meestal niet meer dan 2 bladeren. Toch maar een ander plekje voor em gezocht met iets meer licht (hij staat binnen), en wonder boven wonder kreeg hij steeds meer bladeren. Hij bleef lekker doorgroeien en had al wel 5 (!) bladeren en de 6e al in aantocht, toen het mij begon op te vallen dat de bladeren er een beetje raar uit begonnen te zien. Op de bovenkant kreeg hij een soort vlekjes alsof al het sap er uit gezogen wordt en na een tijdje gele vlekken, aan de onderkant zijn miniscule witte puntjes te zien. Volgens mij een aanval van diertjes genaamd spint? Hoe dan ook, helaas een paar bladeren er weer af moeten halen en flink afgespoeld met water. Hopelijk is dat voldoende en kan hij weer lekker verder groeien. Heb zo'n idee dat dit een beetje een zorgenkindje is!
Avatar gebruiker
Christine
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 13 nov 2010 16:03
Woonplaats: Zuid Holland
3 bedankjes

Re: Hoeveel pech kan je hebben als bananenplant?

Berichtdoor Christophe op 01 okt 2011 22:51

Eindelijk overtuigd dat het een M.lasiocarpa is :mrgreen:

Hier kan je goed zien wat spint bij bananenplanten precies is: Spint

Hoe dan ook, succes ermee! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Hoeveel pech kan je hebben als bananenplant?

Berichtdoor Christine op 01 okt 2011 23:22

Voorlopig wel, totdat ik volgend jaar ineens een mooie roze bloem krijg :lol: Nee hoor, we houden het maar op een lasiocarpa. Had jullie topic over spint al gelezen voordat ik het hier op mn plant zag, anders had ik het ook niet herkend denk ik.
Avatar gebruiker
Christine
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 13 nov 2010 16:03
Woonplaats: Zuid Holland
3 bedankjes

Re: Hoeveel pech kan je hebben als bananenplant?

Berichtdoor lnn1980 op 01 okt 2011 23:47

Hoe gaat het met de Velutina die ik naar je had gestuurd?
Avatar gebruiker
lnn1980
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 14 mei 2010 23:28
Woonplaats: Gorinchem (Zuid-Holland)
2 bedankjes

Re: Hoeveel pech kan je hebben als bananenplant?

Berichtdoor Christine op 02 okt 2011 20:32

Ja ehmmm :oops: Die heeft ook een beetje pech gehad ben ik bang. Iets te enthousiast water gegeven. Het knolletje heb ik nog steeds, hoop dat die over enige tijd nog enig teken van leven gaat geven.
Avatar gebruiker
Christine
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 13 nov 2010 16:03
Woonplaats: Zuid Holland
3 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten