Ensete ventricosum 'Maureli' uitgegraven

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Ensete ventricosum 'Maureli' uitgegraven

Berichtdoor exogarden-jori op 09 nov 2011 19:49

Jee wat een beauties!!!
Volgend jaar gaat er ook zo een in mijn nieuw aan te leggen tuintje. Staat vast mooi bij het terras!
Dan mag manlief hem er aan het eind van het jaar uitgraven. haha. Zal hij vast blij mee zijn...
exogarden-jori
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 03 nov 2011 00:05
0 bedankjes

Re: Ensete ventricosum 'Maureli' uitgegraven

Berichtdoor Exotic Life op 15 nov 2011 11:11

griphuz schreef:Robbin, gewoon een gat graven en vol storten met oude paardenmest (knal maar even op en neer naar Ossendrecht, daar moet nog genoeg liggen lijkt me), dan zie je maar waar je mee bij-mest de rest van het jaar, zo lang je dat maar niet met meststoffen voor Canna doet, of spullen die in de wietteelt gebruikt worden, want dat kost je een vermogen en volgens mij heeft er iemand aandelen in hier ;)
Gewoon paardenmest, koemest en eventueel universele mest (blauwe korrel) een beetje erbij. Maurelli gaat naar ervaring veel beter in vole grond, in pot worden de wortels te warm overdag en te koud 's nachts, de verschillen zijn te groot.

Groetjes,
Remko.


Paardenmest is het enige wat ik nog nooit door de grond heb verwerkt, het andere wel. Blijf erbij dat de grond gewoon te zanderig is waardoor er niet of nauwelijks voeding en water wordt vast gehouden. Strandzand maak je ook niet voedingzaam en vochting op een zomerdag, en laten grote delen van de tuin nu neigen naar strandzand gedurende een wat drogere periode. Vind het verder ook geen ramp, want de palmen lijken de grond zeer goed te waarderen en zeker gedurende de winterperiode.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten