Ruilbeurs Putte,,,Musa yunnanensis,!!!!

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Ruilbeurs Putte,,,Musa yunnanensis,!!!!

Berichtdoor Jean Jaques op 30 okt 2011 02:13

Hee, Allemaal, ga morgen naar Putte, canna bannana, ruilbeurs,, wil nog in mijn collectie,,,
Ravelana, en Heliconia,, liefst de rostrata, heb, denk ik een stuk of tien kleine stekjes van de Musa yunnanensis(collectersitem), in mijn collectie, ben ik een beetje fier op, wie kan mij er meer over vertellen,,,!!!!! en degene die ze willen, verkoop er een paar, wat zijn ze waar, stuk??? Uitzonderlijk!!!, heb er veel moeite voor moeten doen, alleen al 100 km voor moeten doen voor ze te krijgen, dus nie voor 5 euro,,,,grjts J.J.
Jean Jaques
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 mei 2011 22:36
Woonplaats: Temse
1 bedankjes

Re: Ruilbeurs Putte,,,Musa yunnanensis,!!!!

Berichtdoor GeL op 30 okt 2011 13:09

Ik ben al sinds eind augustus aan het proberen om mijn Musa yunnanensis zaden te laten ontkiemen :roll: onwaarschijnlijk moeilijk. Ik denk dat ze niet meer zullen kiemen, maar ik wacht nog wel een maand of zo. Mijn ervaring leert dat als ze na 3 maanden niet gekiemd zijn, ze nooit meer kiemen :cry: . Iemand met zaai ervaring van deze soort?

Heb zaden van een 10-tal Heliconia variƫteiten besteld, ik verwacht ze elke dag. Tot nu toe ook alleen maar slechte ervaringen met het zaaien van Heliconias, 't zal wel aan mij liggen :fluiten: .

Ik wil wel een stekje van een yunnanesis, maar van courante prijzen heb ik geen kaas gegeten. Laat maar iets weten. Verstuur jij?

Groetjes
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Ruilbeurs Putte,,,Musa yunnanensis,!!!!

Berichtdoor Jean Jaques op 30 okt 2011 16:20

Wou Heliconia's kopen op de ruilbeurs, maar omdat zijn 'kas' niet verwarmd wordt in de winter heeft hij ze niet, ben op zoek naar de H rostrata, en mijn stekjes hebben nog te weinig wortels en te zwak, nog even geduld, grtjs
Jean Jaques
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 mei 2011 22:36
Woonplaats: Temse
1 bedankjes

Re: Ruilbeurs Putte,,,Musa yunnanensis,!!!!

Berichtdoor marcohoogland op 30 okt 2011 22:13

hoi,

Ik heb zelf heliconia zaden nu vers uit belize, (rostrata, latispatha en collinsiana)verser kan bijna niet.

Heb nu zo'n 20 tal heliconia collinsiana die zijn uitgekomen en gaan nu naar de groeiruimte met speciale groeilamp dus ik hoop dat ze snel groter worden.

Ook 1 latispatha al van 50 cm maar die heeft het moeilijk, de rostrata doet nog niets.


groet marco
marcohoogland
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 30 okt 2011 21:18
Woonplaats: gennep (noord limburg)
3 bedankjes

Re: Ruilbeurs Putte,,,Musa yunnanensis,!!!!

Berichtdoor Jean Jaques op 30 okt 2011 22:26

Veel geluk ermee :thumb_up: , de Heliconia zou een moeilijke plant zijn, veel bevochtigen naar het schijnt, grtjs
Jean Jaques
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 mei 2011 22:36
Woonplaats: Temse
1 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: The Flying Dutchman en 126 gasten