Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Berichtdoor KevinC op 01 dec 2009 22:42

Ikzelf heb momenteel geen scheutje teveel.

Maar ik weet dat er bij Canna-banana in Putte planten van +- 80cm hoogte staan voor (ik denk) 10 euro. :)
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Berichtdoor palmpje op 02 dec 2009 11:36

Bedankt voor de tip!
Een mooie palm in je eigen tuin is een waar genot! Iedere morgen ben ik weer nieuwsgierig om te kijken hoe mijn tuin er uit ziet!
Avatar gebruiker
palmpje
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 27 apr 2009 20:38
1 bedankjes

Re: Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Berichtdoor KevinC op 08 jul 2010 21:40

De mijne is een paar weken geleden ook omgevallen, blijkbaar beginnen rotten onderaan.

Nu staan er echter al een 5tal nieuwe scheuten in de pot, dus als nog interesse hebt in een plantje palmpje? :)

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Berichtdoor Tropthaipalms op 11 jul 2010 17:46

KevinC schreef:Hey :)

Weet er iemand de minimum temperatuur om een M. basjoo "Red" te laten overwinteren?
Er zijn bronnen die - 15°C beweren, bronnen die -5°C beweren, bronnen die +5°C beweren,... op den duur weet ik het niet meer.
Sommigen zeggen ook dat het helemaal geen famillie is van de Musa basjoo en er een fout gebeurde tijdens de naamgeving.

Graag meer info. :)
groetjes
Kevin


Heeft ook niets met een musa basjoo te maken.
Deze naam is door een plezante verkoper uitgevonden die er maar de naam Basjoo red opgeplakt heeft de verkoop van deze banaan succesvol te maken. Het is niet meer dan een belachelijke klucht.
Er moet eens uitgezocht worden wat deze subtropische soort is zodat deze grappige klucht van de verkoper eens uit de exotenwereld kan verdwijnen en eens rechtgezet word. Dus nogmaals Basjoo Red bestaat opzicht niet !

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Re: Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Berichtdoor Tropthaipalms op 11 jul 2010 17:48

palmpje schreef:Ik vraag me af of de musa rubra en de musa basjoo red niet 1 en dezelfde plant zijn ?


:D Nog nooit een musa rubra gezien zeker :D

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Re: Min. temperatuur Musa basjoo "Red"

Berichtdoor Tropthaipalms op 11 jul 2010 17:50

TropiRo schreef:
KevinC schreef:Hey palmpje.

De musa basjoo 'Red' heeft een rode stam en groene bladeren. De Musa rubra heeft volgens mij ook rode vlekken op zijn bladeren en de M. basjoo 'Red' dus niet.

grts


Klopt helemaal, ik groei de soorten naast elkaar en de basjoo red is compleet anders dan de rubra, niet alleen het blad maar ook de dikte van de stam en de oren van het blad zijn anders. De rubra lijkt wel heel veel op de zebrina, bourleon en de sumatra soorten. Om eerlijk te zijn heb ik nog geen verschil kunnen ontdekken tussen de rubra en de zebrina en zijn volgens mij ook één en dezelfde plant.


Dat klopt een musa rubra en zebrina is hetzelfde net zoals een musa nagensium ook musa cheesmanii is wat veel mensen niet weten.

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten