Vreemd blad Dwarf Cavendish

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Vreemd blad Dwarf Cavendish

Berichtdoor ExTTreme op 18 jul 2012 22:13

Ik zie de laatste dagen dit blad in aan mijn Musa Dwarf Cavendish komen:

Afbeelding

Kan iemand me vertellen of dit normaal is, want het ziet er niet normaal uit voor mij. Hij ging als een dolle de laatste tijd met uitrollen van nieuwe bladeren, en nu ineens dit zielige ding.. Wat moet er gebeuren?
ExTTreme
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 23 maart 2011 23:10
Woonplaats: Goirle / NL
1 bedankjes

Re: Vreemd blad Dwarf Cavendish

Berichtdoor prutser 2 op 24 jul 2012 23:02

hallo,even een reaktie,ik denk dat het blad is gescheurd tijdens de groei,wand ik zie de rest van die sigaar (opgerolde blad )er nog onder,het blad zal dus gescheurd uitrollen,niets aan doen,,het volgende blad zal waarschijnlijk weer normaal zijn,heb ongeveer het zelfde probleem gehad laatst,het groeide zo enorm snel dat het de nog kleine sigaar eraf trok,gevolg bij mij dat het blad door de helfd was uitgekomen ,nu zijn de bladeren weer groot en normaal,maar de groeikracht is er nog wel wandt het gaat werkelijk heel snel nu allemaal, dus gewoon laten groeien en even afwachten tot het nieuwe blad,,komt allemaal goed,,mvg ,,paul,,
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: Vreemd blad Dwarf Cavendish

Berichtdoor ExTTreme op 26 jul 2012 20:28

Het blad is inderdaad uiteindelijk nog uitgerold. Ziet er wat vreemd uit zo, maar de nieuwe sigaar komt er al weer aan. Hij doet het nog gewoon dus gelukkig :)
ExTTreme
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 23 maart 2011 23:10
Woonplaats: Goirle / NL
1 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 144 gasten