Nu ook bananen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Nu ook bananen

Berichtdoor Dim op 10 aug 2012 10:47

Dag Vrienden

Nu mijn collectie palmen wat uitgebreider begint te worden waag ik me ook aan bananen.

Ik heb deze morgen op palmenverkoop een bestelling gedaan van plantjes (26stuks maar liefst :thumb_up: ).
Slechts 10 voor mij :fluiten: :fluiten: :lol: :lol: :lol: :lol:

Musa Dajio, Musa Basjoo, Musa Basjoo Red, Ensete Maurelli, Red Tiger, Lasiocarpa


Een groot deel gaat naar buiten zoals de basjoo's maar het is zeker te laat om deze kleine plantjes dit jaar buiten te planten (of niet)?


Greets Dim
Avatar gebruiker
Dim
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 08 apr 2011 10:11
Woonplaats: Voormezele(Ieper)
8 bedankjes

Re: Nu ook bananen

Berichtdoor TropiRo op 10 aug 2012 17:40

Mooie aanwinsten!

Musa's moet je eigenlijk pas uitplanten wanneer ze ongeveer 1 jaar oud zijn. Ik zal voor nu ze in een zeer luchtige potgrond zetten dan kunnen ze goed wortelen en zijn ze ook makkelijker de winter door te krijgen. De jonge planten we laten wennen aan de zon.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Nu ook bananen

Berichtdoor s.janssen op 10 aug 2012 17:49

Ik heb hier net ook pups gescheiden van de moederplant zodat ''ze'' zich meer kan richten op haar groei dan van een ander. Lekker oppotten zoals Ro ook al zei en voeg wat extra koemestkorrels toe. Vinden ze heerlijk! De planten van Palmenverkoop zijn nog niet gewend aan de zon, want veel halen zij ook weer ergens anders vandaan. De maurelii worden opgekweekt via weefselkweek in Turkije.

De Basjoo red is mooi maar komt langzaam op gang, ik merk het hier erg goed en met de warme dagen dat ze wel groeien.

Succes!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Nu ook bananen

Berichtdoor Dim op 12 aug 2012 09:52

ok nu weet ik wat me te doen staat. Oppotten en netjes in de garage (waar het niet vriest ik steek er enkel verwarming als het buiten te veel kraakt zodat de leidingen zeker niet zouden vervriezen) tot volgend jaar, en dan in het voorjaar regelmatig eens naar buiten om te wennen aan de zon.

Dim :thumb_up:
Avatar gebruiker
Dim
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 08 apr 2011 10:11
Woonplaats: Voormezele(Ieper)
8 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten

cron