De Huiskamerplanten app

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

De Huiskamerplanten app

Berichtdoor Niels21 op 07 nov 2014 22:01

Beste plantenliefhebbers,

Samen met een studiegenoot doe ik onderzoek voor mijn studie naar de behoeften van plantenbezitters. Ons einddoel is om te bepalen of er behoefte is aan een smartphone/tablet app die ondersteuning biedt bij het uitvoeren van diverse taken omtrent het verzorgen van planten. Denk hierbij aan water geven, licht behoefte, bemesting. Naast de informatie zal het mogelijk zijn om automatische herinneringen te sturen die informatie geven over de bovengenoemde taken.

Het is de bedoeling dat deze app meer doet dan alleen informatie geven vanuit een uitgebreide database, we willen de app namelijk sociaal maken door de mogelijkheid te bieden feedback over de verzorging van kamerplanten te geven en te ontvangen. Hierdoor ontstaat een soort community.

Graag zou ik jullie mening willen weten hierover. Dit kunt u doen door middels de onderstaande link te klikken en de zes vraagjes te beantwoorden. Er is ook een mogelijkheid voor suggesties bij vraag zeven, deze is optioneel, maar wel erg waardevol voor het onderzoek.

Alvast erg bedankt voor uw aandacht en mening!

Groeten,

Niels

http://www.survio.com/survey/d/B7C1C5S4I6G9G6T3P
Niels21
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 nov 2014 20:07
0 bedankjes

Re: De Huiskamerplanten app

Berichtdoor snarfie op 14 nov 2014 20:36

leuk idee, ik zou het leuk vinden om te helpen de database te vullen, maar ik denk wel dat je doelgroep op andere fora zit, bijvoorbeeld tuinadvies. en kamerplantenapp zou een betere naam zijn, aangezien de meeste mensen praten over kamerplanten ipv huiskamerplanten ;)
en veel succes :thumb_up: en laat het weten als hij er is, want ben best nieuwschierig :fluiten:
ik heet frans, en nee, ik ben geen 50+er
Avatar gebruiker
snarfie
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 08 mei 2013 17:12
Woonplaats: Utrecht
7 bedankjes

Re: De Huiskamerplanten app

Berichtdoor Itrme op 17 nov 2014 15:20

Nou ik denk dat de doelgroep wel goed is, aangezien genoeg mensen hier planten binnen hebben. Alleen denk ik dat de mensen hier de app niet echt nodig hebben omdat ze toch al groene vingers hebben :lol:

Had de enquete al even terug ingevuld en redelijk uitgebreid tips gegeven :lol:
Avatar gebruiker
Itrme
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28 sep 2011 17:32
70 bedankjes

Re: De Huiskamerplanten app

Berichtdoor snarfie op 22 nov 2014 10:04

Itrme schreef:Nou ik denk dat de doelgroep wel goed is, aangezien genoeg mensen hier planten binnen hebben. Alleen denk ik dat de mensen hier de app niet echt nodig hebben omdat ze toch al groene vingers hebben


Dat was ook ongeveer wat ik bedoelde :)
ik heet frans, en nee, ik ben geen 50+er
Avatar gebruiker
snarfie
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 08 mei 2013 17:12
Woonplaats: Utrecht
7 bedankjes

Re: De Huiskamerplanten app

Berichtdoor batdah op 23 nov 2014 01:35

Je doelgroep is grotendeels niet op plantenfora te vinden..eerder op de Libelle beurs. :shock:

Ps en de vraag over tijdig watergeven.. :oops: de meeste kamerplanten gaan dood door teveel water! Met een "APP" los je dat niet op...wie dat niet aanvoelt zal dat nooit onder de knie krijgen..

Kortom dit vragenlijstje is samengesteld door laat ik het theorie mensen noemen zonder enige feeling met de praktijk.. :mrgreen: :cry:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: De Huiskamerplanten app

Berichtdoor Gouden HandPalm op 23 nov 2014 08:35

Ik ben dol op apps en ondersteun elk initiatief voor het maken van nieuwe apps over (kamer)planten. Lang leve de nieuwe media.

Maar waarom zelf het wiel uitvinden als er al genoeg materiaal voorhanden is? Misschien zouden jullie contact kunnen opnemen met de Tuinkrant en vragen of je een app bewerking mag maken van hun plantengids.

Neem maar eens een kijkje: http://www.tuinkrant.com/plantengids/

Het maken van een database is namelijk een zeer tijdrovend monnikenwerk en daar heeft De Jeugd van Tegenwoordig de tijd niet meer voor want alles moet snel, snel, snel... Met het zelf schrijven van een database ben je decennia zoet, namelijk....

Als jullie een mooie app ervan maken dan houd ik me aanbevolen.

Voor een voorbeeld van een mooie app over planten moet je in de Apple store maar eens Palmworld intikken. Je vind dan een geslaagde app over palmen (ook al is ie nog lang niet compleet). Die app is helemaal gratis.

PS. Over de waterbehoefte van planten kun je alleen zeer globaal richtlijnen geven, zoals 'deze soort houdt er over het algemeen van om aan de droge kant te staan'. Verder moet je het watergeven afstellen aan de behoefte van elke individuele plant. Iedere plant is namelijk -zoals elk levend wezen- een apart verhaal. Maar hier zou jullie initiatief om een community in te schakelen wel goed kunnen werken. Op die manier kunnen mensen van elkaar horen wat hun individuele verhaal is.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten