Nelumbo komarovii

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Nelumbo komarovii

Berichtdoor kiwi op 25 okt 2010 20:54

Ik heb mijn nelumbo eens boven water gehaald zie foto Afbeelding
Ik zelf heb het idee dat het na deze zomer echt niks meer wordt al hoewel de rizhomen nog steeds hard zijn maar er is werkelijk niks gegroeid deze zomer(plantgroei, wel rizhoom). Mijn Nelumbo staat al een jaar in een thaise waterpot en dus tot nu toe geen leven. Zijn het dan toch de moeikijke exoten die je in een groeitunnel moet opkweken en daarna uitzetten of hebben ze hier echt geen kans....overigens komt deze soort uit siberie waar het ook echt koud wordt.....

Groeten Quirijn
Avatar gebruiker
kiwi
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 08 nov 2009 13:48
Woonplaats: Arcen
33 bedankjes

Re: Nelumbo komarovii

Berichtdoor shusui op 25 okt 2010 22:24

Die ziet er niet zo goed uit eerlijkgezegd.
Mijn exemplaar heb ik dit voorjaar uitgeplant in de vijver en hij is enorm gegroeid.
Alleen nog geen bloemen gehad.
Hij gaat nu voor de eerste keer buiten overwinteren , ik ben benieuwd.

Gr, Sven
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Nelumbo komarovii

Berichtdoor kiwi op 26 okt 2010 08:07

Ik was er al bang voor Sven. Hoe heb jij deze vorig jaar de winter door geregen...ik zou het zo graag nog eeens willen proberen! Alleen al voor de bladeren en hopenlijk eindelijk een bloem!

Groeten Quirijn
Avatar gebruiker
kiwi
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 08 nov 2009 13:48
Woonplaats: Arcen
33 bedankjes

Re: Nelumbo komarovii

Berichtdoor shusui op 26 okt 2010 16:48

De 2 vorige winters heeft hij in een grote kuip van 100l (voor de helft gevuld met modder, met het water juist iets boven de modder) overwinterd in de veranda op min temp van 10°C

Toen ik hem dit voorjaar uitplante in de vijver was er wel een stuk dood aan mijn plant. Ongeveer de helft van de rhizomen was nog goed.
Dit jaar heeft hij vooral veel rhizoom aangemaakt, niet echt grote bladeren , en ook geen bloemen, maar mss wel 2m rhizoom.

Als hij goed de winter doorkomt , volgend jaar goed groeit en hopelijk bloeit, gaan de waterlelie's uit de plantenvijver en is alle ruimte voor de lotus (a)
Maar dat zullen we nog moeten afwachten...

Gr,
Sven
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Nelumbo komarovii

Berichtdoor kiwi op 26 okt 2010 21:24

Hoi Sven, mooi verhaal en ben voor jou blij dat het wel goed gaat en hoop dat het komende winter ook zo is! Mocht je wat rhizomen over hebben wil ik het dol graag weer proberen!
Hoor het wel Sven.... ;)
Avatar gebruiker
kiwi
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 08 nov 2009 13:48
Woonplaats: Arcen
33 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten