hedychium in volle grond?

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

hedychium in volle grond?

Berichtdoor waterlily op 27 feb 2011 20:41

Halllo allemaal!


Goh, ik tel de minuten zo af tot de lente hé.... Het kriebelt zo om weer écht temidden van de planten te zitten!! Dusja, ik maak in afwachting maar een paar plannen. ;)
Nu zat ik met de vraag of iemand ervaring heeft met hedychiums (flavum gold spot) in volle grond?? En ja, wat dat eventueel geeft in de winter? Het is dat mijn planten in de potten zoooooo hard groeien...

Alvast bedankt voor de hulp.

Vele groetjes,


Kristien
waterlily
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 jul 2010 20:12
Woonplaats: Laakdal
0 bedankjes

Re: hedychium in volle grond?

Berichtdoor orinoco op 27 feb 2011 22:30

Heb geen ervaring met de soort die jij hebt maar de soorten die ik zelf heb zijn altijd voldoende winterhard gebleken :
H. densiflorum "Assam Orange"
H. auriantacum
H. greenei
H. ellipticum
H. X "Tara"
Zodra de planten in het najaar bovengronds afsterven gooi ik er altijd wel wat afgevallen boomblad op maar verder niets nodig.
Van de meeste soorten heb ik binnen momenteel stukjes wortelstok staan en het groeit inmiddels al de pan uit ! Ze staan over het algemeen slechts in P9 potjes maar koploper H. aurantiacum staat desondanks al 120 cm hoog. Moet hoognodig verpotten voor de beurs in Haps, maar ik ben bang dat ze dan helemaal los gaan.....
Wanneer je ze buiten plant moet je even kijken wat de vereisten van de betreffende soort zijn.
De meesten prefereren volle zon (zeker om in bloei te komen) maar b.v. de greenei staat liever in half schaduw,maar deze bloeit toch al zelden en moet het van zijn mooie blad hebben...

Succes en groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: hedychium in volle grond?

Berichtdoor cuno alexander op 25 apr 2011 23:18

Hoi Ben / kristien .

mochten jullie willen ruilen heel graag
ik heb er zelf drie staan twee in pot
zijn cult soorten deze heb ik bij Texeltropics
gekocht .
de ander heb ik gisteren pas gekocht bij de keukenhof
onder de naam Hedychium greenii maar dat moet
blijkbaar greenei zijn
volgens zeggen en schrijven duurt het nog een heel jaar
eer de eerste twee gaan bloeien .
al hoop ik er wel stiekem op dat het dit jaar zal gebeuren .

Gr

cuno alexander .
cuno alexander
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 18 apr 2011 21:42
5 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten