Evolutie Adenium

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Evolutie Adenium

Berichtdoor Carlo op 03 mei 2012 23:57

Het is in mijn ogen ook veel mooier om flink dikke stammen te hebben wat dus inhoud dat je dan de eerste jaren maar geen bloei hebt. Momenteel heb ik ook twee exemplaren waar ik nooit iets aan gedaan heb welke nu ook bijna in bloei komen. De gehele rest van de verzameling dus nog niet en zal de eerst komende jaren ook nog zeker geen bloei bekomen.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Evolutie Adenium

Berichtdoor El Manolo op 04 mei 2012 12:57

Carlo schreef:Het is in mijn ogen ook veel mooier om flink dikke stammen te hebben wat dus inhoud dat je dan de eerste jaren maar geen bloei hebt. Momenteel heb ik ook twee exemplaren waar ik nooit iets aan gedaan heb welke nu ook bijna in bloei komen. De gehele rest van de verzameling dus nog niet en zal de eerst komende jaren ook nog zeker geen bloei bekomen.


Erg mooie adenium Paul. Als je nog foto's hebt zet ze er maar op.

Persoonlijk vind ik zo'n dikke caudex ook veel mooier. Maar die krijg je met het ouder worden vanzelf. Als de plant jong is kan dat fors terugsnoeien de groei zwaar vertragen. Zeker in ons klimaat. Ik snoeide enkel de toppen, zodat je meer zijtakjes en dus naderhand ook meer bloemen krijgt. Als da Adenium uiteindelijk een redelijk formaat heeft, dan snoei ik ze wel eens fors terug voor een dikke caudex te krijgen.

Nu ben ik alleszin als enorm blij met mijn bloempjes. :lol:


Ik ziet dat het al van maart geleden is dat ik nog wat foto's van de rest er op heb gezet. Daar ga ik me dan een van dees dagen eens mee bezig houden.
El Manolo
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 08 nov 2009 14:25
0 bedankjes

Re: Evolutie Adenium

Berichtdoor paul op 05 mei 2012 11:25

dit is nog een 2e plantje:
Afbeelding
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten