graag uitleg over olifantsoor

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

graag uitleg over olifantsoor

Berichtdoor palmkasper op 27 mei 2012 19:05

Vandaag in openlucht museum Arnhem Olifantsoor in de vaste grond zien staan, eerder op dit forum zie ik dat er een wedstrijd ontstaan is. Zelf lijkt het me leuk om Olifantsoor thuis in vaste grond te zetten, welke kan ik dan het beste hebben, welke is het meest winterhard, is er een specifieke naam te noemen. En waar kan ik deze het beste kopen... In afwachting van..

gr. kasper.
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
Avatar gebruiker
palmkasper
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 17 okt 2011 20:59
Woonplaats: oisterwijk
5 bedankjes

Re: graag uitleg over olifantsoor

Berichtdoor palmkasper op 27 mei 2012 19:08

O ja; nog even om onduidelijkheden te voorkomen ik bedoel Olifantsoren op het gebied van de flora, niet fauna... haha. :!:
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
Avatar gebruiker
palmkasper
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 17 okt 2011 20:59
Woonplaats: oisterwijk
5 bedankjes

Re: graag uitleg over olifantsoor

Berichtdoor Nody op 27 mei 2012 20:38

De Colocasia esculenta 'Pink China' is overduidelijk de meest winterharde soort.

Ik heb deze voordat het zo extreem koud werd in februari een laag van 10-15 cm zaagzel en stro gegeven en is sinds midden april weer volop aan het groeien. Als de strenge vorst voorbij is moet je wel deze strooisellaag weer weghalen zodat de grond weer kan opwarmen.

Bovengronds sterven ze wel helemaal af in de winter als je ze buiten houd. Net als heel veel andere vaste planten zoals hosta's. Ze kunnen uiteindelijk bladeren vormen van 80 bij 50 cm.
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: graag uitleg over olifantsoor

Berichtdoor palmkasper op 28 mei 2012 20:46

Hoi Tijn,

Bedankt voor de hulp, ik weet nu waar ik naar zoeken moet.
Mocht het lukken laat ik het je weten.

gr. kasper.
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
Avatar gebruiker
palmkasper
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 17 okt 2011 20:59
Woonplaats: oisterwijk
5 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten

cron