HELP palmbladerenvraat????

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

HELP palmbladerenvraat????

Berichtdoor marcoh op 26 nov 2012 23:16

Hallo,

Ik zag gisteren tot mijn grote schrik dat mijn ravanea rivularis ( klein exemlaar) helmaal kaalgevreten was binnen ca 1-2 dagen 3 bladeren kaal alleen nog1 nieuwe speer `die nog open moet gaan.

ik zag ook al een aantal washingtonias aangevreten.
Ze staan bij mij in de schuur in een aparte ruimte met licht en vochtigheidsregelaar dus het is er redelijk
warm en vochtig.

Wat kan dit voor dier zijn die hier mijn collectie aan flarden scheurt?

Ik zal proberen een foto te plaatsen.

groet marco
marcoh

0 bedankjes

Re: HELP palmbladerenvraat????

Berichtdoor draco op 27 nov 2012 02:21

Muizenvraat? Of kijk eerst eens onder de potten. Je neemt onvermoed slakken (slijmsporen) mee naar binnen, die vervolgens bij de hogere binnentemperatuur weer actief worden. Ook lapsnuitkevers zijn weinig kieskeurige bladvreters.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor marcoh op 27 nov 2012 13:23

Ok, moet ik in het donker kijken of overdag slakken zijn volgens mij snachts actief maar binnen 1 dag 3 palmbladeren helemaal kaal is wel erg snel ik zal eens kijken of ik muizenpoep kan vinden wist niet dat deze ook bladeren vraten.

groet marco
marcoh

0 bedankjes

Berichtdoor draco op 29 nov 2012 02:16

Een oude muis lust nog wel een groen blaadje..maar alle gekheid op een stokje ik heb geen idee of muizen aan palmen vreten. Katten hebben ook de onhebbelijkheid om aan planten te knagen om daarmee 't binnengekregen vachthaar kwijt te raken. Ik neem aan dat je die mogelijkheid wel kunt uitsluiten.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor marcoh op 01 dec 2012 22:13

Een kat kan het idd niet geweest zijn want het is een afgesloten ruimte behalve wat kieren en gaten mischien dus een muis zou kunnen.

Heb nu verder nog niets ontdekt rest van de palmen zijn nu met rust gelaten wel een soort van gegraaf in een grote pot gezien waar weer een plant op stond, daaronder een soort van holletje gemaakt door het beestje denk ik...
Ik ga eens wat valletjes zetten voor de zekerheid heb geen zin in nog meer kale palmen ze groeien al zo traag....

groet marco
marcoh

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?